Prodeje krmiva pro psy vzrostly na internetu meziročně o 4 procenta, a to i přesto, že sortiment zvířecího krmiva zdražil až o 7 procent. Zdá se tak, že majitelé psů se uskromňují, zatímco u svých mazlíčků se snaží stále udržovat stejný standard co se týče výživy.

Krmivo by nevyměnili

Podle dat nákupního serveru Heureka.cz jsou zákaznici věrní svým oblíbeným produktům a kupují i stále stejně velká balení jako před zdražováním. Nejvíce nakupují balení po 15 kilogramech v průměrné hodnotě tisíc korun.

„Je vidět, že se zákazníci nad výdaji samozřejmě rozmýšlejí více, ale pokud jde o kvalitní krmiva, zákazníkům na zdraví jejich mazlíčků záleží. Proto za nás nepozorujeme trend, že by přecházeli k levnějším krmivům či kupovali méně. Všeobecně je vidět, že na trhu zdražují všechny značky krmiv. To se ovšem netýká jen krmiv, ale v podstatě všeho zboží – což jsme pocítili všichni,“ uvedl odborník na psí a kočičí výživu Jiří Švihálek z Yoggies.cz.

V případě zvířecích doplňků, jako jsou například oblečky, je ale menší zájem. U těch je pokles až 32 procenta. Prodeje výcvikového vybavení pak poklesly až o 20 procent.

Na kočkách se šetří

Co se týče krmiv pro kočky, tam se podle největšího nákupního portálu majitelé snaží ušetřit. Zákazníci se přesouvají spíše k nákupu výhodnějších balení po více kusech nebo větší gramáže.

„Vyšší cena krmiva pro kočky je dána i tím, že kočky potřebují ve své potravě vyšší obsah bílkovin a tuků než psi. A zároveň vyžadují speciální složení krmiva, obohacené například o taurin. A tyto složky zvyšují celkovou cenu krmiva,“ řekl Jiří Švihálek.

Zatímco na trhu psího krmiva o přízeň zákazníků bojuje až 13 značek, na trhu s krmivem pro kočky jsou to pouze zhruba čtyři značky.

Psy má přes 40 procent českých domácností a pozadu nezůstávají ani majitelé koček. Velkým chovatelským hitem poslední doby je ale také včelařství, kde se zájem zvýšil o 100 procent. Naopak klesl zájem o akvaristiku zhruba o 50 procent.