V Královéhradeckém kraji již dokonce spotřebovali polovinu zásob. Ze skladů zmizela zhruba polovina zásob. Náklady na údržbu silnic v regionu by tak podle předběžných odhadů mohly být v letošním zimním období vyšší než v minulých dvou letech.

S největší pravděpodobností je však už teď téměř jisté, že náklady nedosáhnou rekordní výše z extrémně dlouhé a tvrdé zimy před třemi lety. Tehdy kraj zaplatil za ošetřování komunikací rekordních 227 milionů korun. Sypače tehdy vyjížděly ještě začátkem května 2006. Loňská zima ve srovnání s tím vyšla o asi 40 milionů korun levněji.

Podobně jsou na tom silničáři v Pardubickém kraji. „V kraji máme 15 zásobníků, do kterých se vejde od 300 do 600 tun soli. A zatím jsme ještě žádný nemuseli doplňovat, což při tvrdých zimách musíme dvakrát až třikrát za sezonu,“ uvedl ředitel pardubických krajských silničářů Miroslav Němec.

Mírný byl listopad i téměř celý prosinec. Více silničáře potrápily až lednové mrazy.

„Letos zatím silničáři nemuseli zápolit s žádnými mimořádnými povětrnostními podmínkami. Bylo jen pár dnů, kdy se tvořily sněhové jazyky nebo závěje. Proto také nebylo potřeba vyhlásit kalamitní stav,“ řekl Josef Lukeš z vedení královéhradeckých krajských silničářů.