„Davídek byl opravdu hodně nervózní, učitelka ho ani nemohla poznat. Jinak je trochu živější, asi se styděl," přiznal jeho tatínek Martin Bradler.
Zda se jeho syn do školy těší, prý vůbec není jasné. „Zatím ještě neví, co ho čeká," tvrdí jeho otec.

I jeho rodiče mají z nástupu do školy trochu obavy. Doufají, že vše půjde normálně. „Už teď si umíme představit, že se s ním budeme učit i doma. On je ale paličatý, takže to bude trochu horší. Budeme si muset najít nějakou výchovnou metodu," uvádí tatínek, který by Davidův výkon na zápise ohodnotil průměrně. Takže za tři.

David se stejně jako dalších pět budoucích prvňáčků zúčastnil tří částí zápisu. Jednalo se o zjištění uměleckých sklonů, další část byla tělesně sportovní a poslední se týkala nadání pro školu.

„V tělesné části děti házejí  míčem, zpívají písničky, které znají ze školky, a říkají básničky.  Pak přicházejí ke mně. Pracujeme s interaktivní tabulí, dále budoucí školáci počítají, poznávají obrázky zvířátek, barvy, písmenka a podobně," řekla Marie Říčařová, ředitelka základní školy v Potštejně, podle níž jeden zápis trvá půl hodiny.

Zápisy mají mimo jiné za sebou i v Lukavici, kam přišlo sedm dětí. „Do školy ale asi všechny nenastoupí. Podle informací ze školky možná bude nějaký odklad," řekla ředitelka Alena Kroužková.

Podle ní i u nich je zápis standardní, žádný extra program připravený neměli. Děti přišly s taškami a učitelka se jim věnuje. Dále potom na interaktivní tabuli určují barvy a samozřejmě i počítají.

Pak kreslí postavu. „Také nás zajímá, jestli umí nějakou básničku nebo písničku, tak zjistíme, zda nemají nějakou vadu řeči," dodává.