Dlouhé kolony aut se táhnou přes Solnici i Kvasiny, popojíždí jen pozvolna. Řidiči v nich prostojí i desítky minut – to je neklamnou známkou toho, že v místní průmyslové zóně, kam denně míří tisíce lidí, nastalo střídání směn.

„Když se postavíte na náměstí a chcete přejít silnici, je to o život,“ tvrdí jeden ze starousedlíků.

A často ani není kde zaparkovat. Dělníci z automobilky, z Česka a Polska, odstavují svá auta i na neoficiálních „parkovištích“. V okolí se prý daří kšeftům nejen s pronájmy bytů, ale také s místy pro parkování.

„Řešení? Kdyby zrušili třetí směnu“

Letos začaly fungovat u průmyslové zóny tabule informující řidiče o volných parkovacích místech u závodu. Jak pomohly?„Ohromně,“ říká s trpkým úsměvem další z místních obyvatel. „Lidi parkují, kde se dá i nedá, nejvíc pak u spořitelny. Pomohlo by, kdyby v automobilce zrušili třetí směnu a byl by obchvat,“ dodává.

Obchvat bude, ale podle všeho na něj dojde až mezi roky 2020 a 2021.

Širší okolí automobilky zatím využívají k parkování nejen ti, kteří sem denně dojíždějí za prací, ale také množství dělníků zde ubytovaných. Podle starosty Solnice Jana Hostinského je problém především u bytů pronajímaných dělníkům bez toho, že by měli k dispozici parkování.

„Pokud nejde o kategorii ubytovna podle živnostenského zákoníku, nejsou páky, kterými bychom donutili majitele, aby měli parkování. Jediná šance je stavět domy s dostatečnými parkovacími plochami a musí se dořešit další přístupy do průmyslové zóny než jen z toho jediného, současného. Protože dokud se tak nestane, všichni rozprostřou auta po Solnici a Kvasinách tak, aby to neměli daleko do práce a vyhnuli se čekání v kolonách,“ vysvětluje Jan Hostinský.

Ulevit městu by měla i nová parkoviště. „Plánujeme je u hřbitova, třicetibytovky, v Družstevní ulici, jedná se o parkovišti v ulici Komenského u sportovního areálu,“ dodává starosta..