Čím nový superb zaujmeJe větší ve všech směrech – délka: +28 mm (4861 mm); šířka: +47 mm (2841 mm); výška: +6 mm (1468 mm); rozvor: +80 mm (2841 mm); zavazadlový prostor: +30 litrů (625 litrů).

Nabízí o 157 mm větší prostor před koleny cestujících vzadu.

Je o 75 kilogramů lehčí než jeho předchůdce.

Bude mít o 20% vyšší výkon.

Zavazadlový prostor se pyšní objeme 625 litrů.

Vůz se bude vyrábět ve 14 odstínech laku.

Nabídne čtyři barevné kombinace interiéru.

„Už od šesti hodin ráno jsme k dispozici pracovníkům, kteří končili noční směnu. Potěšilo nás, že navzdory tomu, že lidé mají za sebou náročnou práci, přišli se na superb podívat," pochvaloval si Tomáš Novotný, vedoucí interní komunikace ve Škoda Auto. Společně se svými kolegy připravil speciální expozici s atraktivními lákadly. Dostala název „SUPERBOX – nová éra".

Vedle virtuálního televizního studia byl největším tahákem samozřejmě vůz, kolem něhož je v posledních dnech pořádný rozruch – superb. Na čestném místě v předváděcí části výrobní haly kvasinského závodu se představil ve stříbrném provedení.
Fronty se vytvořily na dvou místech. Každý se chtěl posadit za volant stříbrného superbu a velký zájem byl také o zhotovení portrétu, který se následně přenesl za volant virtuálního vozu projíždějícího krajinou.

„Auťák to je perfektní. Na třetí generaci superbu mě jednoznačně fascinuje jeho design. Ostré hrany, sportovní nádech, určitě i prostornost," neskrýval obdiv Filip Šmída z montáže, který si našel čas na mimořádnou prezentaci nového vozu, k níž se normální smrtelník jen tak nedostane.

„V souvislosti s novým superbem hovoříme o nové éře. Proto jsme při jeho prezentaci chtěli jít také novou cestou a vytvořili ji pouze prostřednictvím moderních digitálních technologií," přiblížil vizi předvádění Novotný.

Mladoboleslavská automobilka na začátku roku položila svým zaměstnancům jednoduchou anketní otázku: „Na který z parametrů nového superbu jste nejvíc zvědaví? Převážná většina z více než tří a půl tisíce odpovědí zmínila design. Podle reakcí při prezentaci superbu v Kvasinách vylepšení karoserie vozu většinu lidí doslova nadchlo.
„Na oddělení nás řádně potrápily jeho výrazné tvary, hrany a prolisy, ale se vším jsme se velmi dobře vypořádali a na novém voze je to znát. Opravdu mu to sluší," uvedl mistr lakovny Aleš Duzbabek.

Odhalení nové generace Škody Superb bude bez pochyby nejdůležitější českou automobilovou novinkou letošního roku. Před pár dny se do nového superbu posadil přímo v kvasinském závodě prezident Miloš Zeman. „Celý model superbu byl nejenom postaven v Kvasinách, ale probíhal tady také jeho vývoj. Je to české auto, ve kterém má jezdit český prezident," prohlásila hlava státu během návštěvy Rychnovska. Zeman se těší, že se v červnu, kdy se nový superb začne prodávat, stane prvním majitelem limuzíny třetí generace.
Škodovka si podle vlastních slov dala na vývoji patřičně záležet – prý ještě nikdy v její dosavadní historii nevěnovala vývoji jakékoli své novinky takovou pozornost.

Liftback dostal do vínku nejprostornější kabinu a zavazadlový prostor ve své třídě. Hmotnost v pořadí třetího superbu se snížila o nezanedbatelných 75 kilogramů. Na výběr bude řada nových motorů. Hovoří se o skvělých jízdních vlastnostech. Extrémně nízký koeficient odporu vzduchu je jedním z důvodů, proč majitel superbu bude moci počítat s nadstandardní provozní efektivitou.

Vytvořen podle konceptu Vision C

Design superbu byl postaven na konceptu Vision C, který se ukázal loni v Ženevě.
Délka vozu narostla o 28 mm na 4 861 milimetrů, souběžně s tím však došlo ke zkrácení předního převisu o 61 mm a natažení rozvoru o 80 mm na 2 841 milimetrů. Počítat lze také se širším rozchodem (o 39 mm vpředu a 54 mm vzadu), takže kola se přiblížila okrajům karoserie a vůz působí vizuálně mohutněji.

Superb nabízí prostornější interiér

Interiér s ohledem na změnu venkovních rozměrů nabízí více místa cestujícím, popřípadě i nákladu. Ve standardu lze počítat se 625 litry, po sklopení zadních sedadel lze však objem navýšit až na 1 760 litrů. Jde o rekordní hodnoty ve své třídě, přičemž praktičnosti dále napomáhá 1 082 milimetrů široký nákladový otvor. Víko zavazadlového prostoru lze vyklopit až do výšky 1 868 mm, zatímco nákladová hrana zůstala vzdálena 711 mm nad vozovkou. Při sklopení sedadla spolujezdce se dovnitř vejdou předměty dlouhé až 3,1 metru.

Vývoj nového superbu a oznámení nových miliardových investic do kvasinské průmyslové zóny dává naději lidem na Rychnovsku, že zdejší region čeká z hlediska pracovní perspektivy lepší budoucnost, což potvrzují i slova směnového mistra logistiky. „V Kvasinách pracuji již 25 let a jsem velmi rád, že se vývoj zdejšího výrobního závodu ubírá tímto směrem."