Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za volání dodavateli energií často zaplatíte

Rychnovsko – Zákaznické linky 16 z 20 největších dodavatelů elektřiny a plynu v Česku jsou i na začátku roku 2015 zpoplatněny.

23.1.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vladimír Šťastný

Kolik zákazníci za jeden běžný hovor zaplatí, přitom není jasné. Většina dodavatelů cenu hovorného neuvádí, konečný účet za volání se proto může u různých firem lišit.

Zavolání na zákaznickou linku a vyřízení některého z obvyklých požadavků, jako je například dotaz k aktuálnímu vyúčtování elektřiny či plynu, se může nepříjemně prodražit u 16 z 20 největších českých dodavatelů energií.

Vyplývá to ze srovnání údajů, které dodavatelé zveřejňují ve svých materiálech nebo na webových stránkách.
Bezplatná telefonní linka, kterou na českém trhu zatím poskytuje jen zlomek dodavatelů elektřiny a plynu, začíná trojčíslím 800.
Takzvané barevné linky, které jsou zpoplatněné, bývají přitom uvedeny předčíslím 840, 841 nebo 844. Ty využívají nejen alternativní, ale také některé velké energetické společnosti.

Volání na barevné linky je většinou zpoplatněno tarifem, který má volající sjednaný u svého operátora. Nelze na ně zpravidla uplatnit volné minuty nebo volání zdarma.
Pro zákazníky může být tento stav matoucí. „Běžně se v poradenské praxi setkáváme s tím, že zákazníci často ani nevědí, že telefonují na zpoplatněnou linku. Telefonní spojení totiž začínají číslicí 8, ta ale není vždy zárukou bezplatného telefonátu. Problém vidíme i v tom, že dodavatelé u svých kontaktních údajů až na výjimky neuvádí cenu hovorného," uvedla Jana Poncarová z projektu EnergetickaPoradna.cz. Běžné vyřízení zákazníkova požadavku trvá podle zkušeností zákaznických center mezi 5 až 10 minutami. Požadavky, které klienti prostřednictvím zákaznické linky řeší, jsou různé.

Kolik ve výsledku za telefonát zaplatí, to se zákazník většinou dozví až z konečného vyúčtování operátora svých telefonních služeb.
„Když uvážíme, že minuta volání stojí klienta přibližně 4 koruny, zaplatí za telefonát 20 až 40 korun. Účet za volání na zákaznickou linku se ale může vyšplhat až na několik stokorun, pokud zákazník řeší složitější požadavek a dodavateli musí telefonovat opakovaně," dodala Poncarová.

Bezplatně mohou zákazníci volat celkem čtyřem z největších dodavatelů. Z energetických společností s největším počtem zákazníků provozuje bezplatnou zákaznickou linku například E.ON, který tuto službu spustil začátkem loňského prosince. Zdarma mohou svému dodavateli volat také zákazníci společností Amper Market, Europe Easy Energy nebo Vemex.
Rozdíl v přístupu dodavatelů je možné pozorovat i v případě doby provozu zákaznických linek. Není výjimkou, že operátoři velkých a zavedených dodavatelů jsou k dispozici 24 hodin denně.

Do zákaznické kanceláře některých obchodníků s elektřinou a plynem se ale zákazníci dovolají jen po určitou část dne. Zkušenosti dodavatelů potvrzují, že o telefonický způsob komunikace je velký zájem.
Rozlišovat je třeba také mezi zákaznickou linkou dodavatelů a poruchovou linkou, kterou provozují distribuční společnosti. Zákaznické linky jsou primárně určené k řešení požadavků souvisejících s dodávkou energií – jde například o aktualizaci smluvních údajů, přepisy odběrného místa nebo informace o využívaném produktu elektřiny či plynu. Poruchové linky slouží výhradně k nahlášení technických potíží či poruch.

Autor: Redakce

23.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nikdo by nepodpořil menšinovou vládu ANO, pokud by v ní byl i nebyl Andrej Babiš.
AKTUALIZOVÁNO
51

Superdebata Deníku: nikdo nechce vládu ANO. Ať už bez Babiše, nebo s ním

Hokejová extraliga: Mountfield HK - Bílí Tygři Liberec.

Rybár: „Snad začíná nová série"

„Rozhodla naše nekvalita," přiznal kapitán

Praha, Hradec Králové /ROZHOVOR/ - Podruhé v řadě natáhl kapitánskou pásku - a podruhé dovedl tým k remíze na hřišti soupeře. Hradecký záložník Milan Černý nebyl po plichtě 1:1 na hřišti pražské Olympie ve druhé fotbalové lize zrovna nadšený.

V Kostelci pokračuje bezplatné zapůjčování kompostérů

Kostelec nad Orlicí - Město Kostelec nad Orlicí nabízí nadále občanům v případě zájmu bezplatné zapůjčení domovního kompostéru. V poměrně dostatečném počtu jsou ještě k dispozici kompostéry o objemu 450, 800 a 1050 litrů.

Rybárovi rekord utekl, ale Hradci ne

Hradec Králové - Patriku Rybárovi, opoře v masce, rekord v délce neprůstřelnosti unikl, ale hokejový Hradec ho (především) jeho zásluhou má.

Řezali tabák a připravili stát o 130 milionů

Hradec Králové - Už téměř rok se hradecký krajský soud zabývá jedním z nejrozsáhlejších případů daňových úniků při výrobě tabáku ve východních Čechách. Osm podnikatelů a dvě firmy měli připravit stát o 130 milionů korun za nepřiznanou spotřební daň.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení