OD ČTENÁŘE: Za jazykovou soutěž praxe v Anglii

Kostelec nad Orlicí – Díky projektu Leonardo da Vinci jsme strávili krásné tři týdny na praxi ve Winsfordu v Anglii.

8.2.2011

Za jazykovou soutěž praxe v AngliiFoto: Nikola Krejčíková

Byli jsme vybráni tři (Nikola Krejčíková, Denisa Faltusová a Jan Němec), a to na základě výsledků školní soutěže v angličtině.

První den jsme přiletěli do Manchesteru. Čekal na nás Mike Isserlis, jeden z bývalých radních oblasti Vale Royal Borough Council, který se o nás spolu se svou ženou Iris a s Nickem a Myrou Harrisovými staral, a odvezl nás do penzionu. Druhý den ráno nás rozvezli na různá pracoviště. Já jsem byla první týden a půl v The Edge a moje spolužačka Denča byla v Hollies Farm Shop. V polovině pobytu jsme si místa vyměnily. The Edge je společenské centrum pro mládež a dobrovolníky, tam jsme pracovali na různých projektech a také jsme pořádali pár akcí s dětmi. Hollies Farm Shop je obchod, kde jsme doplňovali zboží do regálů a oceňovali zboží. Třetí z nás, Honza, byl ve Vale Royal Disability Services, je to firma, jejímž cílem je zlepšit kvalitu života osob se zdravotním postižením. Honza zde pracoval na počítači, pomáhal s webovými stránkami a s grafikou. Naše pracovní doba byla od 9:00 do 17:00.

Winsford je nádherné městečko, ve volném čase jsme se procházeli po okolí a obdivovali domy a krásně upravené zahrady. O víkendech jsme díky našim anglickým přátelům jezdili na výlety. První víkendový den jsme byli v Liverpoolu, viděli jsme Beatles muzeum, nákupní zónu, Strawberry Field, čínskou čtvrť, dům Johna Lennona a spoustu dalšího. V neděli jsme jeli do Manchesteru. Nejprve jsme šli do Lowry Galerie, kde jsme viděli obrazy s průmyslovou tematikou, potom jsme šli do muzea války (Imperial War Museum), které nás neskutečně nadchlo. V České republice bychom nic podobného nenašli, byl to nezapomenutelný zážitek. Po prohlídce muzea jsme prošli centrum města a také jsme viděli stadion Old Trafford, který je základnou klubu Manchester United. Další víkend jsme byli v Chesteru, krásném městě, kde na nás dýchala minulost. Viděli jsme starý amfiteátr, zeď, která lemuje město, a nejstarší budovy města. Také jsme byli v chesterské katedrále. Poslední víkendový den jsme se vydali do Walesu, byli jsme v městečku Convy na pobřeží Irského moře.

Skoro celé tři týdny nám přálo nádherné počasí. Myslím si, že to byla úžasná zkušenost, na kterou nikdy v životě nezapomeneme. Hned bychom se vrátili zpět, nikdy jsme se nesetkali s tak ochotnými a milými lidmi.

Tímto bychom chtěli moc poděkovat jak Angličanům, především paní Val Godfrey, díky níž se kostelecké Obchodní akademii daří i v ekonomicky těžkých časech nacházet pracovní místa pro praxe, tak také své škole, že nám tuto zkušenost umožnila.

Věříme, že tato užitečná tradice bude na Obchodní akademii v Kostelci nadále pokračovat, a to nejen proto, že pomáhá studentům, ale také proto, že je to již poslední aktivita, kterou se udržuje spolupráce našeho regionu s anglickým Winsfordem zahájená na konci devadesátých let tehdejším přednostou rychnovského okresního úřadu Petrem Narwou.

Nikola Krejčíková, 4.B
Obchodní akademie TGM
Kostelec nad Orlicí

8.2.2011 VSTUP DO DISKUSE

Bára Štěpánová.

V Rychnově chystají „Večer plný krásy a splněných přání“

Evropské centrum na testování leteckých motorů má pravděpodobně na hradeckém letišti vzniknout na sklonku letošního roku. Přestože se jedná o unikátní projekt mimo jiné pod patronátem ČVUT,  u zástupců místních samospráv jeho vybudování vyvolává otazníky,

Centru vývoje a testování leteckých motorů už nestojí nic v cestě

Nepoctiví stánkaři jsou i podél cyklostezek

Hradec Králové - Nepoctiví obchodníci číhají i na cyklisty na cyklostezkách, zjistila v létě Česká obchodní inspekce. Při 18 kontrolách stánkařů podél nejoblíbenějších tras, zjistila, že polovina z nich porušila předpisy, tedy že zákazníky šidila.

Nová lanovka v Černém Dole už má sedačky, vyhlíží zimní sezonu

Královéhradecko, Černý Důl - Na sjezdovce v Černém Dole se rozjela nová čtyřsedačková lanovka. Je největší letošní investicí SkiResortu Černá hora - Pec, do něhož areál patří. Zatím jen ve zkušebním provozu, bez cestujících.

OBRAZEM: Právě jsme se narodili

Rychnovsko - Vážení rodiče, díky vstřícnosti rychnovské porodnice vám přinášíme fotky nejmladších Rychnováků. Každý týden náš fotograf fotí nově narozená miminka.

Šachisté vstoupili do nové sezony

Rychnovsko - Úvodním kolem odstartovala Krajská soutěž – skupina východ šachových družstev.