Název projektu možná mnoho nenapovídá; skrývá se pod ním tvorba více než tisícovky interaktivních testů vytvořených ve speciálním veřejně přístupném počítačovém výukovém prostředí Moodle.

Vznikly testy z odborných i všeobecně vzdělávacích předmětů, které obsahují různé typy otázek. Největší výhodou výstupů projektu je, že dávají vyučujícím nejrůznější možnosti nastavení zpřístupnění testu vybraným skupinám žáků nebo jednotlivcům podle potřeby, možnost generování nekonečného počtu testů kombinací otázek z tematicky oddělených databází, načasování; vyhodnocené testy obsahují správné odpovědi, které mohou být po vyhodnocení počítačem žákům nejenom ukázány, ale i podrobně vysvětleny.

Systém představí výsledky žáků, dá jim srovnání a vyučujícím poskytne informaci o nejproblematičtějších otázkách, které je třeba v další výuce ještě zopakovat. Testy tak slouží nejenom jako nástroj zjišťování zpětné vazby, ale také jako velmi účinný prostředek samostatného procvičování příslušných částí učiva, popřípadě celku, například před maturitou. Během workshopu bylo publikum stručně seznámeno se způsobem tvoření i využívání testů a byly jim předvedeny vzorové testy z cizích jazyků, ekonomiky a matematiky. Test ze zeměpisu zaměřený na severské země si mohli všichni účastníci prakticky vyzkoušet, jejich odpovědi byly vyhodnoceny a každý z nich viděl, jak by uspěl.

Závěrečná část workshopu byla věnována příspěvkům hostů. Velmi si vážíme slov pana starosty, který ocenil naši práci, ale zároveň varoval před přílišným používáním počítačů a s tím souvisejícím „odlidštěním" vzájemné komunikace, zejména mezi mladými lidmi. Také pan Ramczyk nám vyjádřil velkou podporu a hosty ohromil svou výbornou češtinou.

Do diskuze přispěl i Jan Hostinský, který po více než dvaceti letech působení na obchodní akademii odešel do komunální politiky jako starosta Solnice a díky tomu mohl význam projektu zhodnotit z obou pohledů jako autor testů z ekonomických předmětů i jako člověk mimo sféru školství, který vnímá nutnost kvalitního vzdělávání pro budoucí uplatnění absolventů na trhu práce.

Součástí realizace projektu byla i modernizace vybavení školy. Byla pořízena celá velká počítačová učebna pro 32 žáků, prezentační technika a další. Celkem bylo profinancováno více než pět milionů korun, což je investice, která se v budoucnosti odrazí na zvýšené kvalitě vzdělávání.

Prostředky z Evropského sociálního fondu představují pro školu významný zdroj příjmu, který nám pomáhá udržovat vysoký standard středoškolského vzdělávání. Před měsícem jsme ukončili projekt zaměřený na mediální výchovu, v současnosti podáváme další žádosti, jimiž usilujeme o získání finančních prostředků na zahraniční výměnné pobyty, odborné praxe studentů a nová sportoviště a těšíme se na zveřejnění dalších výzev ke zpracování nových projektů pro programové období do roku 2020.

vedení školy