V úseku lemovaném stromořadím, kterému místní neřeknou jinak než v lipkách, se rozšířil text na dodatkové tabulce značky „Zákaz předjíždění" (na snímku). K původnímu povolení předjíždět pouze traktory přibyla také jízdní kola. „Správa silnic s námi tuto změnu konzultovala a my jsme jim doporučili změnu provést," řekl Rudolf Petřík, vedoucí dopravního inspektorátu v Rychnově nad Kněžnou. Změna přispěje ke zlepšení plynulosti provozu. Na problém si vedle řidičů stěžovali zejména učitelé autoškol.

Vozovka je v žalostném stavu. V asfaltu 
jsou vyjeté hluboké koleje. Krajnice se trháRychnov nad Kněžnou – Naši čtenáři upozorňují na problematické úseky silnic. Chtějí vysvětlit dopravní značení postrádající logiku či dávají avízo na rozbité silnice, které zasluhují opravu.
V tomto týdnu se nám v redakci sešly stížnosti a nářky z Rychnova nad Kněžnou. Pisatele, který si nepřeje být jmenován, trápí katastrofální stav ulice Fibichova a zejména spojnice mezi touto ulicí a Dvořákovou ve vilové čtvrti nad stadionem (na snímku). „Úzká ulička mezi domy čp. 1192, 1163, 1420 a 1421 je obousměrná a dost využívaná. Na silnici se vejde pouze jedno auto a okraje cesty se pod koly vozidel propadly tak, že vytvořily koleje hluboké až 14 centimetrů."

Ulička na Sibiři v Rychnově nad Kněžnou. Spojuje Fibichovu a Dvořákovu ulici.

Na mnoha místech je propadlá také Fibichova ulice (dole). „V dohledné době tam rekonstrukci vozovky neplánujeme,"uvedl na dotaz Deníku Miloslav Trejtnar ze správy komunikací Rychnova. „Jedná se o ulice, které jsou poplatné době. Jsou obousměrné, v nichž je z jednoho konce vidět na druhý, takže umožňují řidičům případné vycouvání. V minulosti se zde dodělával plyn a telefony, což se také negativně projevilo na stavu vozovky," vysvětluje Trejtnar.
Pracovníci správy komunikací každým rokem obcházejí ulice ve městě. „Na místech, kde je situace kolizní, se snažíme silnici alespoň vyspravit. V této lokalitě generální investici zatím neplánujeme. Máme ve městě 60 kilometrů silnic. Kdybychom chtěli během 30 let, což je reálná životnost vozovky, generálně opravit všechny, museli bychom každý rok udělat dva kilometry. Na zmíněné úseky se při letošní obhlídce zaměříme," uzavřel Trejtnar. ⋌(six)