Až o několik desetikorun víc včera zaplatili cestující, kteří se vydali vlakem na obvyklé víkendové cesty.


Napříč republikou sice jezdí více rychlíků a drahé spoje EC a IC začaly být bez příplatku, to však ocení jen menší část lidí. Běžné dojíždění do škol a zaměstnání výrazně podražilo.


A to hlavně díky nově zavedenému systému výpočtu jízdného, kterému dráhy přesto říkají „spravedlivější“. Jde o to, že ceny se začaly vypočítávat přesně po kilometrech. Doposud se odvíjely podle tarifních pásem, kdy například od 300 do 350 kilometrů platila stejná cena. Na nový způsob doplatí prakticky všichni.


Tvrdě to poznají především věrní zákazníci, využívající například měsíční jízdenky.
Třeba dojíždění mezi Náchodem a Hradcem Králové je doposud stálo 1134 korun. Nově to je 1680 korun. Měsíční jízdenka Hradec – Pardubice stála 648 korun, nyní už 924 korun.


Častým cestujícím nezbyde, než si za 600 korun přikoupit ještě zákaznickou kartu (in-karta), která platí tři roky a na níž jim dráhy začaly účtovat 25 procent slevy. Za měsíční jízdenky na výše uvedených trasách pak dají „jen“ 1260, respektive 693 korun.