Na železničním přejezdu u Vodárenské věže se neustále tvoří kolony, které blokují dopravu až do centra města a k sídlišti U Dubu.
Radnice se proto snaží situaci řešit. Jak jsme již v v Rychnovském deníku informovali, v Týništi by měl vzniknou podjezd v kombinaci s přejezdem.
Radnice původně počítala s termínem dokončení stavební akce až v roce 2026. Místní se ale mohou radovat, podjezd bude dříve.

„Termín dokončení mimoúrovňového křížení v Týništi bude již v roce 2020, což je o šest let dříve, než jsem předpokládala. Samozřejmě, pokud vše půjde podle plánu a nenastanou komplikace," prozradila starostka Týniště Jana Galbičková. Skutečnost, že má být stavba dokončena o několik let dřív, potěšila nejen vedení města, ale i místní obyvatele a hlavně řidiče, kteří tímto úsekem každodenně projíždí.

Na dopravu ve městě u Vodárenské věže si stěžují i místní obyvatelé. U přejezdu totiž musí neustále čekat, tvoří se zde kolony až do středu města, auta stojí až k sídlišti u Dubu. Podle vedení města neustálé čekání a blokující dopravu vyřeší podjezd. Kvůli rozvoji automobilového průmyslu se má doprava na železnici do budoucna ještě zvýšit, to by znamenalo ještě složitější a zdlouhavější průjezd městem.

„Jako nejvhodnější variantu mimoúrovňového křížení zastupitelstvo schválilo podjezd v kombinaci s přejezdem. Pro nákladní dopravu by totiž měl být upraven pro zvýšení efektivnosti železniční přejezd u bývalého závodu Elitex. O všem ale zatím jednáme se SŽDC," prozradila již dříve Deníku starostka Týniště nad Orlicí Jana Galbičková.

Mimoúrovňové křížení tak nahradí hlavní železniční přejezd v ulici T. G. Masaryka, který bude zrušen. Má zde vzniknout i nový bezbariérový podchod pro chodce.
Odhadovaná výše investice se pohybuje v řádu 200-250 milionů korun.