Posláním ombudsmanky je hájit práva pacientů v případech, kdy se domnívají, že byla

ohrožena v souvislosti s léčbou či pobytem v nemocnici. Ombudsmanka v rámci řešení vzniklých situací usiluje o zajištění bezproblémové komunikace mezi pacienty, jejich blízkými a zaměstnanci nemocnice a pomáhá při řešení vzniklých problémů.

„Pozici nemocniční ombudsmanky jsme zřídili z důvodu zvyšování kvality poskytovaných služeb a pro maximální spokojenost pacientů,“ uvedl předseda představenstva ONN Zbyněk Chotěborský. „S činností nemocničního ombudsmana nemá zatím žádná z nemocnic Zdravotnického holdingu Královéhradeckého kraje zkušenosti, ale věřím, že jeho působení v brzké době přinese spoustu nových a důležitých indicií o tom, v jaké oblasti má nemocnice rezervy. Ať se to týká zdravotní péče, komunikace nebo doplňkových služeb,“ dodal Chotěborský.

Ombudsmanka je dostupná ve všech zdravotnických zařízeních spadajících pod Oblastní nemocnici Náchod včetně rychnovské nemocnice. Se svými požadavky se na ni mohou obracet

pacienti a jejich blízcí osobně po předchozí domluvě, písemně, elektronickou poštou nebo telefonicky. Kontakty a potřebné informace sdělí infolinka 491 601 601.