Jak jste spokojen s výsledky za rok 2010?
Už více než patnáct let mě v téhle práci pohání vnitřní nespokojenost, takže na tuhle otázku se neodpovídá lehce.

Nejde ani tak o kvantitu. Jsem samozřejmě rád, že dokážeme pomoci stále více lidem, ale podstatné pro mě je, že to děláme kvalitně. Prokazují to nejen vnitřní sledování kvality a efektivity, ale i velmi dobré výsledky inspekcí standardů kvality, které proběhly v lednu 2010 a 2011.

V čem spočívá vnitřní sledování kvality a efektivity?
Definovat, co je kvalitní v sociální práci, není zrovna jednoduché. Vytvořili jsme vlastní systém, kde hodnocení provádíme v několika rovinách: jak jsou naši klienti se službami spokojeni, jak se službám daří dosahovat jejich cíle, jak dodržujeme vnitřní standardy kvality. Vedle toho používáme i standardizovaný nástroj CAN (Camberwellské šetření potřeb), který ukazuje, že naše služby dokážou reagovat na skutečné potřeby klientů. To vše nám umožňuje ověřit si, že služby fungují, ale i zjišťovat nedostatky.

Kde nedostatky vidíte?
Ve znalostech odborných metod, v tom mám laťku nastavenou hodně vysoko. Nedostatek je to relativní, daný délkou praxe, zkušeností. Naše týmy jsou poměrně mladé a stále se učí. Každý pracovník má na míru šitý vzdělávací plán, a ten nám pomáhá vytvořit právě uvedený systém hodnocení.

Co považujete za největší úspěchy roku 2010?

Díky individuálnímu projektu Královéhradeckého kraje pro služby sociální prevence se podařilo zavést nová pracoviště v Jičíně a Rychnově nad Kněžnou, dále také posílit činnost v Hradci Králové. Regionální týmy výborně fungují a mám radost z rozvíjení spolupráce s psychiatrickými zařízeními. Rovněž je dobře, že jsou mobilní a dokážou služby doručovat lidem z malých obcí.

Samozřejmě mám radost, že si našich úspěchů všimla odborná psychiatrická obec, o čemž svědčí udělení Národní psychiatrické ceny profesora Vondráčka.