Po dalším týdnu se s poradkyní pro výživu Renatou Wilkusovou zaměřili na čísla. Poradkyně je zvážila, změřila jim poměr tuku a svaloviny v těle. Každý by si přál co možná největší úbytek váhy, ten ale nemusí být, jak Wilkusová vysvětluje, tolik podstatný.

MICHAELA LEPKOVÁ

Gymnazistka Michaela se na sportovištích dost honí, zhubla jeden kilogram, poměr tuku a svaloviny se u ní nezměnil. Poradkyně pro výživu jí zdůrazňuje, co opakuje i dalším účastníkům: že je důležitý stálý přísun bílkovin. Zapisuje si údaje do záznamové karty, kterou vede každému cvičenci, a ptá se: „Co jíte ke svačinám? Dodržujete pravidelné odstupy od jednotlivých jídel?“ Michaela si ke svačinám bere především ovocné jogurty, za celou dobu zkusila snad jen jeden bílý a přiznává, že jí ovocné chutnají mnohem více. Pokračuje v pití čisté vody, což je pro ni novinka, plnou lahev si bere s sebou do školy. Stáleji ale pronásleduje chuť na sladké. „Pokud si už dáváte na něco med, namažte si pečivo také trochu tukem, aby vám klesl vysoký glykemický index. Po medu rychle stoupne hladina cukru v krvi, ale také rychle klesne,“ vysvětluje poradkyně pro výživu. Poté se dostaví opět hlad nebo chuť „na něco“ a člověk je tam, kde byl… Na mlsání je dovolen kousek 70procentní čokolády.

Míše na druhou stranu nedělá problém vzdát se u hlavního jídla příloh, které obvykle obsahují dávku sacharidů. Poradkyně schvaluje a doporučuje místo toho kopec zeleniny. Dodává, že Michaela nemusí být tak striktní a může přílohu omezit na polovinu, dávka masa by neměla překročit 150 g. „A co vynechání oběda, místo něho lehká svačina a potom teplá večeře v restauraci?“ „Nevadí,“ odpovídá poradkyně, „ale je třeba si hlídat, aby člověk jedl nejpozději dvě hodiny před tím, než jde spát.“

PAVEL LINHART

Architekt Pavel z pracovně vytíženého manželského páru se radoval – kilo je dole. Poradkyně Renata Wilkusová ho však upozornila, že přišel o svalovinu, naopak tuk se zvýšil o jedno procento. Rada je opět jasná, musí zvýšit přísun bílkovin. „Potřebujeme znát přesný jídelníček, abychom věděli, kde jsou problémy.“ Jinak ale Pavel poctivě krátí večeře, dodržuje pravidelné svačiny a odstup mezi jídly. Trochu ho ještě trápí dodržování pitného režimu. Lektorka radí opět dělit si i tekutinu do menších skleniček, např. po dvou deci a popíjet v krátkých intervalech.

MARIE LINHARTOVÁ

Lékařka Marie sice zůstala od minulého týdne na stejné váze, ale v podstatě je na tom dobře. O 1 kg jí totiž stoupla svalovina, tuk se snížil o 1,5 procenta, na což Renata Wilkusová spokojeně přikyvuje. „Nezabývejte se teď tím, že váha neklesla, jde nám především o správnou změnu proporce, začne se vám jinak tvarovat postava,“ uklidňuje. Marie vcelku problémy se stravovacím režimem nemá, omezila kávu, poctivě jí svačiny. Jen odpoledne a večer se jí někdy stává, že má hlad nebo chutě. Renta Wilkusová radí zahnat je pitím, například i při vaření, které ženy často svádí k uždibování. Při chutích na nějakou dobrotu opět doporučuje jeden čtvereček kvalitní sedmdesátiprocentní čokolády.

LUCIE RŮŽIČKOVÁ

Vzhledem k tomu, že se vysokoškolačka Lucie bohužel nemohla dostavit na schůzku s výživovou poradkyní, nemá zatím tušení, zda došlo k nějakému úbytku váhy, či ne. „Sama si totiž na naši zlomyslnou domácí váhu vlézt netroufnu. Snažím se dodržovat jídelníček doporučený poradkyní, jehož hlavním cílem je dodat mému tělu více bílkovin a „nastartovat“ metabolismus. Připadám si však stále sytá a nedovedu si představit, že by váha měla jít dolů,“ svěřuje se studentka. Pozoruje ovšem, že při pravidelném cvičení si tělo právě díky pohybu s potravou poradí lépe než dříve: „Důkazem jistého zlepšení by mohlo být to, že mi o něco lépe pasuje oblečení, se kterým jsem krátce po vánočních svátcích měla jisté komplikace.“

TIP NEJEN NA VEČEŘI
Mottem debaty s výživovou poradkyní byly tentokrát bílkoviny, jejichž optimální příjem chybí téměř každému cvičícímu. Jako ideální tip doporučuje Renata Wilkusová polévku – vývar z kostí. Samozřejmě se z ní sebere tuk, přidá se zelenina – a je to ideální večeře.
Co nabízí Cardio Fitmess v v BR Sport Centru

Kinesis
Jde se o revoluční technologii unikátního cvičení na čtyřech modulech. Kinesis pochází z řeckého slova a znamená volný pohyb. Kinesis™ nabízí možnost komplexního cvičení na 4 speciálních modulech: Alpha - cvičení tlakem dopředu, Beta - cvičení tahem, Gamma - cvičení přítahem, Delta - cvičení dolních končetin. Tato cvičební koncepce vytváří odstředivou sílu, která umožňuje tělu nezávislý a přirozený pohyb při komplexním zapojení více svalových skupin. Kinesis™ simuluje přirozený pohyb a umožňuje 200 základních jednotlivých cviků, které v dalších variacích přináší nekonečné množství pohybů. Cvičení na Kinesis™ výrazně zlepšuje výkon při sportech jako je tenis, golf, squash, běh a plavání, zároveň také zlepšuje kondici a výsledky v pilates a józe.

Cardio Wave (bruslařský trenažér)
Cardio zařízení, které umožňuje trojdimenzionální pohyb , který vychází z bruslení, a tím pádem se zapojuje kompletně celá muskulatura nohou, boky, hýžďové svaly a záda. Cardio Wave zprostředkuje přirozený a bezpečný pohyb, který zároveň představuje velký kalorický výde a efektivní tvarování hýžďových svalů a svalů dolních končetin. Je vhodný pro sportovce všech věkových kategorií a všech výkonnostních úrovní.

Vario (eliptický trenažér)
Vario je nejnovější stroj z řady Excite. Tento stroj poskytuje jedinečný kardiovaskulární trénink, protože nabízí uživateli možnost volby pohybu, přičemž se plně přizpůsobí kroku a možnostem uživatele. Můžete si vybrat od svislého kroku přes jednoduchou chůzi až po dlouhý krok připomínající volný běh. Zároveň si můžete zvolit, zda se chcete soustředit pouze na dolní partie těla anebo jestli chcete posilovat celý pohybový aparát. Při kompletním posilování lze uchopit boční páky. Při posilování dolních partií těla si můžete vybrat, zda se chytíte centrálních řidítek anebo použijete boční podpěry pro větší stabilitu.

Run (běžecký trenažér)
Pohodlné kontaktní povrchy a materiály, které jsou inovativní a příjemné na dotek, poskytují pocit přirozeného běhu.

Bike (Cyklotrenažér)
Řada nových vlastnosti, které byly přidány na tomto cyklotrenažéru, umožňuje uživtelům vyzkoušet různá ciklistická prostředí - od projížďky městem až po sprint do kopce. Nové gelové vložky zvyšující pohodli v sedle a snížení vzdálenosti mezi pedály umožňují realističtější cyklistický prožitek. Nový desing řidítek dává uživatelům možnost vybrat si ze 3 různých pozic - standardní, město a závodní.

Recline (Cyklotrenažér - sklopený)
Recline se bude líbit uživatelům, kteří vyžadují komfort a také těm , které mají omezenou schopnost pohybu. Jedná se o alternativu cyklotrenažéru pro ty, kteří hledají středně náročné cardio aktivity. Je vhodný zejména pro aktivní seniory, dále pak pro ty, jež mají problémy se zádovým svalstvem.