Josef jezdí přes Týniště do práce každý den a jak říká, chce to pevné nervy: "Na to si zvyknout nejde, spíš je štěstí, když tudy jedu a závory jsou nahoře. A sotva tohle absolvuju, na obchvatu Týniště zase ztvrdnu v další koloně kvůli tomu, že se tam opravuje silnice. Je to děs a mám pocit, že to je čím dál horší."

"Budoucí možný podjezd skutečně na veřejnosti rezonuje jako velké téma," potvrdil letos v rozhovoru pro Deník starosta Týniště nad Orlicí Libor Koldinský.

A nyní to vypadá, že ještě dlouho rezonovat bude. Úlevu mělo nejen řidičům přinést zrušení tolik diskutovaného železničního přejezdu poblíž Vodárenské věže a vybudování podjezdu pro automobily i s chodníkem pro pěší. Ještě letos v červnu přitom týnišťský starosta mluvil o tom, že stavba má konečně před vydáním stavebního povolení. Jenže nyní je všechno jinak.

"Zásadní bohužel je, že investor stavby Zvýšení kapacity trati Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice, 3. část, kterým je státní organizace Správa železnic, vydal pokyn k přerušení postupu projekčních prací spojených s dokumentací ke stavebnímu povolení a týkajících se technického řešení mimoúrovňového křížení trati a železničního přejezdu na ulici TGM. Toto přerušení je dočasné. Odůvodňuje jej dodatečnými požadavky společnosti Eko -Container Service, které jsou nad rámec vydaného územního rozhodnutí," informoval na webových stránkách města Libor Koldinský.

Investor prý zadal projekční společnosti SUDOP Praha požadavek na vypracování technicko-ekonomické studie, která má řešit mimo způsobů odvodnění komunikací také posouzení varianty nadjezd.

"Můj vlastní závěr je prostý. Jsem docela smutný, že po pěti letech skutečně usilovné práce a stovkách hodin jednání po celé republice stojíme de facto zase na začátku. Nechci být skeptický a vůbec nechci nikoho vinit, i když se to každému po přečtení určitě hned nabídne. Chci věřit, že to pro potřebu a komfort obyvatel města nakonec dobře dopadne," dodal starosta.

Doprava na železnici v regionu bude ještě narůstat zejména kvůli rozvoji průmyslové zóny Solnice-Kvasiny. Správa železničních dopravních cest proto chystá velké změny. Jejich součástí by měla být mimo jiné právě i výstavba mimoúrovňového křížení - železničního nadjezdu v Týništi nad Orlicí, zrušení současného přejezdu u Vodárenské věže a výstavba podjezdu. Předpokládané náklady na samotný podjezd se před rokem a půl pohybovaly okolo 250 milionů korun.

Zrušen má být rovněž současný přejezd u bývalého Elitexu a místo něho měl vzniknout asi o 300 metrů dále směrem na Hradec Králové nový.

V projektu SŽDC se počítá také s rekonstrukcí stanice Týniště nad Orlicí, týkat se bude i staničních kolejí, nové zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a silnoproudé technologie.