Překvapení pro lyžaře čeká ve skiareálu Šerlišský Mlýn. Nový vlek tam vedení resortu plánovalo stavět až v příštím roce, nakonec bude připraven už na tuto sezonu.

„Rozhodli jsme se pro asi největší investici v historii našeho skiareálu. Kompletně jsme vyměnili technologii vleku. Naskytla se nám dobrá koupě, takže jsme to zrealizovali již letos. Nová dvoukotva bude bezpečnější díky vyššímu vedení lana a také ekologičtější. Myslím si, že naši hosté budou spokojení,“ přiblížila Romana Klinská prokuristka společnosti Tendr Ski, která provozuje skiareál Šerlišský Mlýn. V letní sezoně tam přitom očekávali nezvyklý klid. Kvůli opravě cesty na Šerlich totiž váhali s provozem oblíbených tříkolek.

„Měli jsme již připravenou projektovou dokumentaci a další podklady pro modernizaci vleku, a když se naskytla příležitost projekt realizovat dříve, mohli jsme se do toho pustit. Byla by škoda, abychom zařízení nechali ještě rok ladem. Výši investice ještě nemáme spočítanou, protože práce ještě pokračují. Čeká nás také ještě například rentgen lana, revize či schvalování drážním úřadem a podobně. Vlek se už točí, vloni jsme začínali sezonu 2. prosince, tak snad se všechno stihne včas,“ upřesnila Klinská.

V areálu došlo také na kompletní údržbu zasněžovacího systému a opravy na chatě Kačence.

Ceny skipasů se u Šerlišského Mlýna před loňskou sezonou neměnily, letos již o něco stoupnou. „Otázku cen aktuálně řešíme. Zdražíme řádově o osm až deset procent. Definitivní ceník zveřejníme v nejbližších dnech,“ uvedla prokuristka.

O mírném zvýšení cen uvažují i v lyžařském areálu ve Zdobnici. Zároveň tam pracují na posilování systému zasněžování a osvětlení sjezdovky.

„Máme nová děla, abychom pokryli výpadky sněhové nadílky, a rekonstruujeme osvětlení na večerní lyžování. Bude svítit lépe a úsporněji. Ceny jdou nahoru stejně jako všude jinde, vloni jsme zvyšovali ceny do pěti procent. Pokud k tomu přistoupíme i letos, bude zdražení minimální. Ještě to však nemáme definitivně dořešené,“ uvedl David Dařílek ze zdobnického areálu. I tam se v poslední době rozšiřuje letní nabídka pro bikery, kterou rozvíjí řada dalších středisek. Ve Zdobnici však mají odlišný charakter.

„Singletracky provozuje obec a myslím, že to návštěvnost Zdobnice pozitivně ovlivnilo,“ zhodnotil David Dařílek, podle kterého je to jedna z možností, jak si mohou zejména větší skiareály vylepšit ekonomickou bilanci, případně alespoň částečně celkový rozpočet v případě nepříznivého průběhu hlavní zimní sezony.

„Nás se to netýká, protože máme pouze vleky, ale areály s lanovkami je pochopitelně potřebují maximálně využít. Je však potřeba, aby byla nabídka atrakcí dostatečně široká. My se přes léto zaměřujeme na jiné aktivity. Provozujeme pilu a truhlárnu, opravujeme a rekonstruujeme chalupy, a přitom se připravujeme na další sezonu,“ popsal Dařílek.

V Říčkách v Orlických horách se po loňském zdražení rozhodli, že ponechají na stejné úrovni nejen ceny za lyžování, ale i za další služby.

„Mohu potvrdit, že je pro naše návštěvníky zachováme. Týká se to ceníku na lanovky i lyžařské školy, servisu či ubytování. V současné době se věnujeme standardní přípravě na sezonu a údržbě našeho provozu,“ sdělil ředitel Ski centra Říčky Jan Duffek. I letos v Říčkách pokračovalo budování letního zázemí. Informace o otevření nových tratí pro bikery se chystají oznámit příští rok na jaře.

Do letních aktivit investuje i Skicentrum Deštné v Orlických horách. Stěžejní projekty se však týkají zimy, i když nikoli té nadcházející. Výstavba nové šestimístné sedačkové lanovky v areálu Marta I za zhruba 70 milionů korun se chystá na příští rok a otevření v sezoně 2024 a 2025.

Zatímco za parkování pod sjezdovkami se v Deštném nadále platit nebude, cena celodenního skipasu by se měla zvednout o zhruba 100 korun. Ani letos však nepřesáhne 800 korun a středisko slibuje zajímavé ceny v on-line prodeji.

Takhle se v Orlických horách lyžovalo letos v březnu:

Lyžování v Orlických horách v březnu 2023