Školní „taháky“ možná nahradí volný přístup k informacím. Násobilku a vyjmenovaná slova však žáci umět musí.

 

 

Učitelka jedné ze základních škol na Rychnovsku se zlobí: „Mluví se o tom, že taháky budou uznány jako oficiální učební pomůcka. Prý na jejich přípravu žák vynaložil úsilí, které je srovnatelné se studiem.“

Ředitelé škol o žádném podobném připravovaném opatření nevědí: „Není to záležitost zákona, podobné věci maximálně upravuje školní řád a především si ho řídí sám učitel,“ vysvětluje ředitel ZŠ Komenského Milan Kotek.

Přesto trend k volnému přístupu k informacím je ve školství patrný: „Sám chci, aby žáci mohli při zkoušení a písemkách využívat co největšího množství informací. Není třeba všechno biflovat zpaměti, ale je potřeba se naučít s informacemi pracovat. Přesto je však suma základních znalostí, kterou musí žák ovládat. Vyjmenovaná slova umět musí. Pokud je má napsaná v dlani, pak jde o tahák, který nebudu tolerovat nikdy,“ pokračuje ředitel Kotek. Naopak – přesná znění fyzikálních zákonů lze opisovat z čehokoliv. „Záleží na tom, co za tahák považujeme. Jisté však je, že trend nového vzdělávacího programu je jasný – volný přístup k informacím a zvládnutí práce s nimi,“ dodává ředitel.