Činnostní metodu vyučují v rychnovské ZŠ Masarykova již třetím rokem.

Revoluce ve školství, jak byl označován začátek školního roku, nebyla pro učitele v ZŠ Masarykova ničím výjimečným. „Jako pilotní škola jsme s výukou podle vzdělávacího plánu začali ještě za mého předchůdce pana Hamáčka,“ uvedl ředitel Luděk Petr s tím, že jako jediní v regionu začali vyučovat činnostní metodou již před třemi roky. „Děti jsou tak vedeny k samostatnosti, aby si potřebné vědomosti uměly také vyhledat. Máme i lektorku Taťanu Vrbovou, která pomáhá také jinde,“ vysvětlil ředitel školy.

Pro ředitele ZŠ Javornická Milana Kotka znamená větší samostatnost v programu širší nabídku, ale i spravedlivější známkování. „Protože od sedmé třídy připravujeme individuální rozšířenou nabídku, větší vědomosti žáků budou i oceněny. Zatímco dříve byla na vysvědčení uvedena pouze například matematika, pro všechny jednotně, teď bude rozlišena,“ vysvětlil Kotek.

 

Co se do tištěného vydání nevešlo:

 

I když rychnovská Základní škola Masarykova vyučuje podle školního vzdělávacího plánu již třetím rokem, i letos připravila pro své studenty novinku. „Pro osmé ročníky jsme zavedli i druhý cizí jazyk. Vedle angličtiny to tedy bude němčina,“ prozradil ředitel ZŠ Luděk Petr, podle kterého bylo vyučování podle jednotného programu výhodné pro stěhování rodičů sdětmi. „Jestliže byly na všech školách stejné osnovy, nebylo těžké přejít na jakoukoliv jinou školu. Teď se však již surčitými problémy musí počítat,“ poukázal ředitel Masaryčky.

VZákladní škole Javornická připravují rozšíření výuky od sedmého ročníku, na prvňáčky čeká činnostní učení. „Samozřejmě, že určité penzum vědomostí se musí naučit, ale veliký důraz bude kladen na jejich samostatnost,“ uvedl ředitel ZŠ Milan Kotek.