2015
Celkem pět nehod. Tři mrtví.
2014
Celkem 14 nehod.
Jedna nehoda si bohužel vyžádala lidský život.
2013
Nedošlo k žádné tragické nehodě.
2012
Jedna tragická nehoda, jedem mrtvý.
2011
Tento rok byl velmi kritický, zemřeli čtyři lidé.
2010
Zemřel zde chodec.
2008
Na silnici smrti u Pelka zemřel po nehodě své motorky bubeník oblíbené hudební skupiny Chinaski Pavel Grohman.Úseky silnic, kde vyhasla řada lidských životů. Přestože jsou kolem nich smutná mementa lidských tragédií – pomníčky, křížky a rozsvícené svíčky – některé řidiče stejně nic nepřinutí sundat nohu z plynu. A nezpozorní ani při pohledu na dopravní značení, které na ty nejnebezpečnější úseky silnic upozorňuje.

Říká se jim silnice smrti. Úseky komunikací, na kterých se často bourá a kde jsou následky dopravních nehod většinou tragické.

I v okrese se nachází několik takových míst. Například silnice I/11 z Vamberka na Žamberk, v lesním úseku u Rybné nad Zdobnicí. Ke karambolu, který se naštěstí obešla bez mrtvých, tu došlo i na konci července letošního roku. Místním, a nejen jim, však utkvěly v hlavě jiné nehody. Jednu loňskou listopadovou neděli tu o život přišla matka se synem.

Jen o několik týdnů dřív zde zahynula mladá řidička. Na silnici smrti se loni bouralo nejméně pětkrát, v roce 2014 pak dokonce čtrnáctkrát, přičemž u jedné z nehod zemřel člověk.

Přitom silnice není sama o sobě nebezpečná, většina nehod se stane na rovném přehledném úseku. Řidiči zde sami sebe přeceňují. Nehody má často na svědomí vysoká rychlost.

Řidiči tu „šlapou na plyn" a nepřizpůsobují jízdu stavu vozovky. Pokud je povrch komunikace kluzký, mohou dostat smyk. Odborníci však varují 
– k tomu může dojít i za sucha. Na tomto lesním úseku je mnoho zatáček, které ve vysoké rychlosti mohou řidiče „vynést". Náraz do stromu bývá fatální.

Úsek je přitom opatřen výstražnými značkami, nechybí reflexní vodorovné značení ani plná čára. Tragické nehody se bohužel na lesním úseku z Vamberka směrem na Žamberk stále opakují. Asi nejvíce utkvěla místním v paměti tragická nehoda sanity z roku 2011.

Sanitka, která z Rybné odvážela pacienta, bohužel do nemocnice nedojela. V lesním úseku směrem na Vamberk se čelně střetla s kamionem. Stalo se tak i přesto, že měla zapnutý výstražný maják. Řidič sanity ani pacient střet nepřežili.

Nejčastěji dochází k nehodám na silnicích první třídy. Jedná se především o dva tahy – silnice číslo I/11 (hlavní tah na Ostravu) a I/14 (hlavní tah z Vamberka na Náchod).