Za jeho dnešní vizáž totiž může veleúspěšná reklamní akce Coca-Coly v roce 1931. Do té doby neměl ustálenou podobu. Vousatý stařík v červeném se začal objevovat až ve dvacátých letech minulého století a Coca-Cola neváhala jeho rostoucí oblíbenost využít.

Protože měla velké problémy s prodejem přes zimu, přichystala na Vánoce 1931 razantní kampaň se sloganem „Žízeň nezná roční období“. Štědrého Santu obsadila do hlavní role. Tehdy se poprvé objevil tak, jak ho známe dnes, jako veselý obtloustlý stařík ve firemních barvách Coca-Coly – s červeným pláštěm, opaskem a červenou čepicí s bambulí. Reklama byla tak úspěšná, že dnes se o Santovi mluví jako o firemním produktu.

„Je to stejné, jako by nám dárky nosil strýček Microsoft,“ komentuje geniální marketingový tah Petr Krčmář, šéfredaktor serveru Root.cz, který se „zrozením“ Santa Clause zabýval.

„Santa je nám tedy v aktuální podobě tlačen teprve 75 let. Už v padesátých letech ale nosil dárky dětem v Americe a dalších koutech světa,“ dodává Krčmář.