Projektová dokumentace může mít maximální hodnotu čtyři miliony korun bez DPH. Stavba samotná by mohla začít v roce 2019.

Tato investice vychází z vládního usnesení schváleného 9. února 2015. Stavba je totiž součástí balíčku projektů na zlepšení infrastruktury v okolí průmyslové zóny Solnice – Kvasiny. Projektová příprava i samotná realizace tak bude financována ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Až do získání stavebního povolení bude stavbu připravovat Královéhradecký kraj. Stavba pak bude v režii Ředitelství silnic a dálnic, protože se jedná o přeložku silnice první třídy I/14. „Tento projekt naváže na již zrealizovanou první etapu obchvatu města a vyvede tranzitní dopravu mimo zastavěnou část Solnice. Dojde tak ke zrychlení dopravy i k výraznému zlepšení životního prostředí v místě. Stavba by se měla uskutečnit v letech 2019 – 2020," říká radní Josef Dvořák, který je odpovědný za oblast investic.

Projekt obchvatu města je ukotven v platném územním plánu Solnice. Přeložka silnice I/14 bude mít délku 1625 metrů a její součástí bude i 180 metrů dlouhá estakáda, díky které bude obchvat křížit řeku Bělou a dvě místní komunikace. Obchvat bude začínat na kruhové křižovatce ve směru od Domašína. Na stávající trasu silnice I/14 se napojí prostřednictvím nové kruhové křižovatky severně od města v blízkosti čerpací stanice. Náklady na stavbu obchvatu se odhadují na 370 milionů korun.