Rozšíření automobilového závodu přinese spoustu výhod, například nová pracovní místa pro nezaměstnané, ale ponese to také nevýhody.

„Problémy se týkají zejména otázky zatížení dopravní infrastruktury, která tady na to nebyla připravená. Po rozšíření kvasinského závodu se zátěž na silnicích ještě zvýší“ vysvětluje premiér Bohuslav Sobotka.

Podle premiéra místní komunikace tak velkému náporu nebudou stačit. Proto chce vláda nadále jednat s krajem a jednotlivými obcemi o přípravě obchvatů obcí a měst. Problém ale nastane i na železnici, po které mnoho lid jezdí denně do práce.

U kvasinského závodu s největší pravděpodobností také vznikne nová průmyslová zóna, ta by měla sloužit zejména pro dodavatelské firmy. Práci by u dodavatelů dílů v okolí automobilky mohly najít až tři tisíce lidí.

„Měl by se tu začít vyrábět nový model značky Škoda, jak vypadá, ale opravdu nevím. Je to záležitost investora. Pro mě je však důležité, že byla garantována mateřskou společností ve Wolfsburgu budoucnost závodu v Kvasinách, budou tu v příštích letech nové investice i nová místa,“ vysvětluje Bohuslav Sobotka.

Stát do investic spojených s kvasinskou automobilkou vložil již v minulých letech přes 1,4 miliardy korun. Dál má ale v plánu se věnovat rozvoji lokální infrastruktury.

Premiér chce přispět osobně k tomu, aby se v Královéhradeckém kraji vytvořila nová místa a byla tu dobrá komunikace mezi obcemi, krajem, investorem a státem, a mohly se tak řešit problémy, s kterými se tu místní obyvatelé setkávají.

Zlepšení dopravní infrastruktury ale není jedinou věcí, která by se měla v kraji změnit. Od května se začne rekonstruovat týnišťské nádraží. Správa železniční dopravní cesty plánuje také v dalších etapách o sto procent zvýšit kapacitu trati, aby zde mohlo projíždět více vlaků a ulevilo se tak silnicím. Tyto opravy vyjdou na třičtvrtě miliardy korun. Nákladnou investici chce podpořit i stát.