Pojišťovny nabízí různé varianty produktů, které se mohou individuálně sestavit na základě požadavků jejich klienta. Hlavním kritériem pro stanovení sazeb je druh vozidla, objem motoru a průběh předchozího pojištění. Řidiči se nejčastěji zajímají o výši roční platby, dále o výši limitu pojistného plnění a také o převedení bonusu za předchozí období bez nehod či alespoň jeho maximální možnou dosažitelnost.

„Povinné ručení samozřejmě uzavřené mám, a to jak na osobní auto, tak na motorku. Nelíbí se mi, že i přesto, že jsem dlouholetým klientem, mi pojišťovna sama nenabídne žádné slevy nebo výhody. Pokud se o to člověk sám nezajímá nebo nechce přejít k jiné společnosti, tak se nic neděje. Pak samozřejmě jako mávnutím kouzelného proutku začnou nabízet všemožné výhody,“ uvedl řidič z povolání Pavel Tojnar.

Bez pojištění automobilu by si určitě neriskl cestovat další řidič. „Čas od času ale přejdu k jiné pojišťovně, pokud právě nabízí zajímavější služby. Informace čerpám především na internetu, kde je k dispozici srovnání všech institucí a jejich produktů. Zde si sám najdu tu nejvýhodnější variantu. Mám ale špatné zkušenosti s pojistným plněním, jakmile se něco stane, pojišťovny se do vyplácení zas tak moc nehrnou a vyřízení trvá dlouho,“ prozradil obyvatel Rychnova nad Kněžnou, který si nepřál být jmenován.