Trať z Rychnova nad Kněžnou do Solnice se od příštího roku bude rekonstruovat. Při té příležitosti vznikne také nová stanice Lipovka. Záměr nově získal stavební povolení, vyplývá to z vyhlášky uveřejněné na úřední desce města Solnice.

V Lipovce se postaví nákladové nádraží, které bude sloužit k deponování vozů a sestavování ucelených vlaků přímo v průmyslové zóně Solnice-Kvasiny. „Tyto úkony se nyní provádějí ve 23 kilometrů vzdáleném Týništi nad Orlicí,“ vysvětluje v informačním letáku Správa železnic potřebnost stavby.

Nahrazení stávajícího přejezdu nadjezdem je součástí projektu na zvýšení kapacity trati mezi Týništěm nad Orlicí a Solnicí.
Železniční trať v Týništi nad Orlicí překlene nadjezd. Začalo územní řízení

„Zřízením nákladového nádraží se přibližuje místo manipulace s nákladními vozy a sestavování ucelených vlaků místu jejich potřeby, což umožňuje zvýšit produktivitu práce a při narůstající přepravní kapacitě zachovat přibližně stávající počet nákladních vlaků,“ uvádí se k novému nákladovému nádraží ve stavebním povolení.

Stavba nové stanice a rekonstrukce části trati je první etapou 4. části projektu na zvýšení kapacity trati z Týniště nad Orlicí do Solnice.

Druhá etapa přinese velké změny na trati

V druhé etapě se bude rekonstruovat většina nástupišť mezi Týništěm a Solnicí, zruší se přejezdy, u kterých to bude možné, a díky narovnání některých oblouků budou vlaky moci jezdit rychlostí až 120 kilometrů v hodině.

„Předmětem stavby bude rekonstrukce železničního svršku, spodku a nástupišť s úpravou již vybudovaného zařízení. Součástí stavby je pak i výstavba výhybny Synkov a dostavba železniční stanice Solnice," uvádí k 4. části Správa železnic v informačním letáku.

Skauti budou opět rozdávat Betlémské světlo.
Skauti přivezou Betlémské světlo na Rychnovsko. Podívejte se, kam jít s lucernou

Nástupiště ve stanicích Častolovice a Rychnov nad Kněžnou už rekonstruované jsou, proto nebudou součástí stavby. To platí i pro nástupiště ve stanici Solnice a na zastávkách Solnice zastávka a Častolovice zastávka. Nástupiště na ostatních zastávkách ale projdou rekonstrukcí. Nová nástupiště na zastávkách budou přístupná bezbariérově.

Po kompletní rekonstrukci trati budou moci vlaky jet vyšší rychlostí. „Narovnání některých oblouků umožní zvýšit rychlost vlaků až na 120 km/h,“ píše se v informačním letáku k připravované stavbě.

U přejezdů na trati se přednostně prověřuje možnost jejich zrušení bez náhrady. Výjimkou jsou železniční přejezdy, které prošly v nedávné době rekonstrukcí nebo jsou součástí souvisejících staveb.

Na opravenou cestu na Šerlich kraj 1. prosince vyslal kontrolní autobus.
Cesta na Šerlich má za sebou zkušební jízdu autobusu. Podívejte se, jak dopadla

Práce na trati z Týniště nad Orlicí do Solnice by měly začít příští rok v září. Hotovo bude v dubnu 2026.

V příštím roce začne také třetí část projektu, která se soustředí hlavně na částečnou rekonstrukci železniční stanice Týniště nad Orlicí. Třetí část má stavební povolení již od letošního května, nadjezd v Týništi od října.

Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 4. část

  • Délka nových kolejí: 25 823 metrů
  • Počet nových výhybek: 21
  • Počet rekonstruovaných přejezdů: 17
  • Počet rekonstruovaných mostů: 8

Nepřehlédněte: Josef Vojtek, Inflagranti i dětské hlasy rozezněly kostelecký chrám sv. Jiří

Zdroj: Deník/Petr Vaňous