Při nákupu zkaženého masa je nutné podat stížnost neprodleně.

 

 

Ve čtvrtek minulý týden zakoupil v rychnovské prodejně masa na Starém náměstí tři kilogramy vepřové kýty. „Nezdála se zkažená, ale když jsem ji o víkendu vařil, strašně smrděla,“ pokračuje zákazník, který do redakce část páchnoucího masa přinesl.

„Ten den se kýta prodávala v akci za osmdesát korun, nikoliv ve slevě. Prodali jsme poměrně velké množství,“ vysvětluje vedoucí prodejny Iveta Stoporková. “Pan Frátrik si přišel stěžovat, ale neměl ani základní doklad o koupi a přišel vlastně až po několika dnech,“ dodává.

Stejný problém se situací měli i na příslušné instituci, kam by se zákazník v případě, že koupí špatné nebalené maso, měl obrátit – na Státní veterinární správě (SVS): „Pokud se někomu zdá, že je maso špatné, pak by se měl na nás obrátit neprodleně. Měl by mít i doklad o nákupu,“ říká pracovnice SVS v Rychnově. Na základě stížnosti Jana Frátrika byla v prodejně provedena kontrola. Z protokolu o kontrole vyplývá, že žádná zásadní pochybení ze strany prodejny nebyla zjištěna: „Je obtížné řešit případ, kdy je tady taková časová prodleva,“ říká pracovnice správy. Iveta Stoporková dodává, že prodejna je ochotna vyjít vstříc v případě, že dojde k nějakému pochybení: „Ale v tomto případě jsme přesvědčeni, že ke zkažení masa došlo při uskladnění. Zákazník dokonce nepřinesl ani celé množství, které nakoupil.“