„Týdenní traťové jízdenky pro žáky a studenty budou většinou levnější. Třeba 37 km pro žáka do 15 let stálo 146 Kč, nově to je 144 Kč. Když jezdí do školy jen 17 km, tak dosud platili za týdenní jízdenku 81 Kč, nyní 72 Kč,“ brání se mluvčí Českých drah Radek Joklík.


Ani zákaznická karta (in-karta) za 600 korun na pořízení 25procentních slev, k jejímuž pořízení dráhy novým systémem tarifů tlačí, prý není ničím převratným. „In-kartu vlastní dvě třetiny cestujících, kteří jezdí do práce na traťové jízdenky,“ tvrdí Joklík.


A do vínku dráhy dávají i řadu dalších slev. Týkají se ovšem minimálního počtu zákazníků. Jako třeba tu, že levnější bude přeprava psů…
Nebo nabídly akci internetového prodeje, kdy lze mezi Pardubicemi a Brnem či Prahou jezdit za pouhých 35 korun. Ovšem jen za dodržení velmi obtížných a v praxi téměř nedosažitelných podmínek.