V otázce financí jasně vyšlo najevo, že děti na prvním i druhém stupni základní školy touží být bohatí, mít drahé auto, bazén a dům. Na otázku „co znamená slovo bohatství“ málokdo z oslovených uvedl duševní hodnoty.

Rychnovská psycholožka tento problém přisuzuje pohádkám, kde pojem představuje poklady a majetek.

Většina dětí od svých rodičů dostává měsíční kapesné v rozmezí od 100 do 500 korun. Polovina z nich je s příjmy spokojená, druhá polovina by požadovala mnohem více. „Nemyslím si, že by malé děti měly dostávat tak velké kapesné. Je to zbytečné. Když moje dcera bude něco potřebovat, ráda jí to sama koupím,“ uvedla maminka, když pomáhala s vyplňováním dotazníku.
Otázku bohatství si každé dítě vyložilo po svém. Bohužel, peníze a materiální hodnoty převažovaly nad těmi duševními.
Nora Martincová z pedagogicko psychologické poradny v Rychnově nad Kněžnou si však celý problém vykládá následně: „U dětí na prvním stupni školy za touto otázkou stojí vliv pohádek, které sledují. V těch se objevuje bohatství jako peníze, majetek a moc. U starších – pubertálních bych to viděla tak, že kdo je opravdu materialista, spoustu peněz si pod tímto pojmem představí a bude je i chtít. Mládež v tomto věku za bohatství spíše než peníze, pokládá lásku, rodinu a přátele,“ objasnila svůj pohled na problém Nora Martincová.