Kostelecký podnik by chtěl uspět například na trzích Bulharska, Slovinska, Ruska a Německa a současnou výrobu znásobit. Uvedl to ekonomický ředitel firmy Zdeněk Ješina.

Myšlenkou vyrábět stroje pro SKI servisy se firma s asi 75 zaměstnanci začala zabývat tak před šesti lety. „První podnětem byla snaha kolegy udělat si brusku pro sebe. Výsledek jsme po porovnání s konkurencí vyhodnotili jako zajímavý a rozhodli jsme se jej zařadit do vývojového plánu,“ řekl Ješina.

Po čtyřletém vývoji v hodnotě přes sedm milionů korun na veletrhu sportovních potřeb ISPO 2012 v Mnichově (na snímku) představila ucelenou řadu strojů na servis lyží. Stroje by měly podle představ výrobce kupovat hlavně menší a střední servisy. Místo na trhu chce firma v konkurenci zavedených výrobců získat především nižší cenou.

Kostelecký podnik při vývoji brusek a voskovaček lyží podle Ješiny využil dlouholeté zkušenosti s technicky náročnou výrobou textilních strojů. Podnik je jediným tuzemským producentem tryskových tkalcovských stavů na zpracování skleněného hedvábí. Vyrábí také upínací systémy pro obráběcí centra a speciální montážní nářadí pro automobilky.