Důkazem toho, že za dopravní nehody nemohou jen nepřehledné úseky a špatný stav vozovky, je tah mezi Častolovicemi a Solnicí. Hlavní silnici na křižovatce „U Voříšku" nebo také „U sloupu" protíná vedlejší komunikace Třebešov – Lokot.

Od začátku tohoto roku zde došlo již k šesti vážnějším střetům – zatím poslední byl v neděli. A příčinou bylo opět to samé – nedání přednosti v jízdě.
Vedoucí dopravního inspektorátu policie v Rychnově nad Kněžnou Rudolf Petřík k tomu již dříve Deníku řekl: „Někdy se u nehody podivujeme, jak je možné, že řidič nedal přednost, když je z křižovatky vidět na dva kilometry daleko. Lidé za volantem často podvědomě řeší soukromé starosti, nepřemýšlí nad provozem, jsou nepozorní a roztěkaní."

Dopravní inspektorát o problému ví, stavební úprava křižovatky tady nepomůže.

Příčiny nehod jsou alarmující. Jen pro ukázku z policejního zpravodajství z 10. února: „Řidič jedoucí po vedlejší silnici od Třebešova pravděpodobně nerespektoval příkaz Stůj, dej přednost v jízdě," tak tehdy odůvodnila příčinu nehody tisková mluvčí Alena Kacálková. Dále 12. února byla situace obdobná. Řidič jedoucí od Lokota na vedlejší silnici nedal přednost vozidlu na hlavní silnici. 18. března zase řidička nedala přednost kamionu a 18. května řidička jedoucí od Lokota nedala přednost autu jedoucímu po hlavní silnici. A konečně 9. října: „Řidič jedoucí od Třebešova nedal přednost řidiči jedoucímu po hlavní silnici," uvedla tisková mluvčí policistů.

O problematice zmíněné křižovatky bude příští týden opět jednat dopravní komise. Přizván bude i majitel místní autoškoly Miloš Horák. Ten bude ostatním účastníkům navrhovat jediné řešení – snížit maximální povolenou rychlost na hlavní silnici na 70 kilometrů v hodině, jak je tomu například na tahu Častolovice – Hradec Králové. Deníku řekl: „Statistiky jsou jasné – i přes svou přehlednost je křižovatka nebezpečná. Nedání přednosti je samozřejmě fatální chybou. Ty bohužel někdy dělá každý, proto by se všichni účastníci silničního provozu měli snažit svým chováním eliminovat i chyby svého okolí. Vědomí, že jsem jel po hlavní a nehodu nezavinil, mi bohužel ve výsledku život nezachrání."

Jako učitel řízení Horák vnímá i jistý nárůst agresivity řidičů. Za zvážení by podle něj do budoucna stálo nejen zdravotní, ale i psychologické vyšetření jedince, který chce ovládat vozidlo. To se totiž ve špatných rukách může stát smrtící zbraní.

Nebezpečnou rychlost vnímá jako viníka i Horákův konkurent, majitel autoškoly Jaroslav Kašpar: „Největší problém vidím v nedodržování rychlosti. Pro některé řidiče přijíždějící na křižovatku po vedlejší komunikaci od Třebešova může být rozjezd do kopečku trochu náročnější a pomalejší. A když se po hlavní žene auto více než stovkou, může dojít ke střetu. Byl bych pro omezení rychlosti na hlavní silnici v daném úseku třeba i na šedesátku."

Z výše zmíněného nakonec vyvstává otázka, zda by se soudobá společnost neměla zaměřovat více na prevenci, proškolování a psychiku řidičů, než pouze stále dokola přestavovat dopravní uzly ve snaze udělat je bezpečnějšími.