Cílem projektu bylo prohloubení znalostí o přírodě a praktická ukázka třídění odpadu.
V naší škole je šest tříd. Do každé byla přidělena krabice, která obsahovala kožešinu zvířete, krmivo pro zvěř, větvičky jehličnanů a sedm teoretických úkolů. Celkem měla každá třída úkolů deset, neboť děti měly poznat, kterému zvířeti kožešina patří, co je to za krmivo a pro koho je určené a rozpoznat větvičky jehličnatých stromů. Některé informace si mohli žáci vyhledat na internetu.

Další dvě hodiny pokračoval projektový den v tělocvičně. Zde správnost odpovědí týkajících se znalostí o zvěři, přikrmování zvěře a další kontroloval pan myslivec.

Děti měly možnost shlédnout shozy jelení, dančí a srnčí, rozpoznat druhy ptáků a byly zde zodpovězeny i takové otázky, co mám dělat, když v lese najdu opuštěné zvíře, co mám dělat, když v lese zabloudím nebo se ztratím. A na úplný závěr si zkusily třídit odpad podle druhu na papír, textil, kov, nebezpečný odpad, směsný odpad a bioodpad.

Projektu se zúčastnilo celkem jednatřicet dětí. Myslíme si, že jsme cíl projektu prohloubit si znalosti o přírodě a seznámit se se zákonitostmi přírody v různých ročních obdobích splnily. Děti si zopakovaly pravidla mladého ochránce přírody, a tak věříme, že čím více budou o přírodě vědět, tím více ji budou chránit a v přírodě se umět chovat.

Pracovníci ZŠ Opočenská 
Dobruška