Zdeněk Molcar, vedoucí oddělení registru vozidel a řidičů při rychnovském MěÚ, tvrdí, že s novým ekopoplatkem nemají nic společného. „Nejde o peníze pro úřad. My je jen vybereme a pošleme dál.“

V praxi to znamená, že nový majitel při první registraci dovezeného vozidla ze zahraničí nebo při jeho první přeregistraci v ČR bude muset výrazně víc sáhnout do peněženky. „Emisní normu EURO 2, za kterou se budou platit tři tisíce korun, splňuje asi nejběžnější vozidlo u nás, a to Škoda Felicia. Starší favorit, ale novější výroby, se vejde do EURO 1 za pět tisíc korun. A jeho starší typy včetně Škody 120 a dalších značek nevyhovují ani této normě a jejich ekopoplatek činí 10 tisíc korun,“ upřesnil Zdeněk Molcar, vedoucí oddělení registru vozidel a řidičů při rychnovském městském úřadu, podle kterého je zmíněných vozidel na silnici ještě stále mnoho.

„Se zmíněným poplatkem však nemáme nic společného. Jde o peníze, které budou příjmem nikoliv městského úřadu, ale Státního fondu životního prostředí, a mají sloužit k uhrazení likvidace autovraků,“ doplnil vedoucí, který od ledna očekává zástupy nespokojených řidičů.

„Podle Molcara však zmíněné vozy ze silnice nevymizí, protože je jedno, zda v nich bude jezdit původní a nebo nový majitel. Navíc tento poplatek zasáhne především skupinu méně majetných občanů, kteří na lepší vozy ani nemají.

„Co je to za nesmysl. Tak auto prostě neprodám a budu s ním jezdit, než se rozsype. Vždyť bych za něj dostal tak osm tisíc a deset by stál poplatek. Stodvacítku mám jako novou, protože se o ni starám, a tak to ještě pár let vydrží,“ reagoval na dotaz rychnovský důchodce.