Vedení města se chystá na očekávanou velkou stavební akci, 2. září byla podána žádost o získání dotace na výstavbu autobusového terminálu u železniční stanice v Rychnově nad Kněžnou. Rozhodnutí o získání finančního příspěvku se na radnici dozví nejpozději na jaře příštího roku. Nicméně první stavební úpravy budou zahájeny již letos v říjnu. Celkové, předem vyčíslené náklady by neměly přesáhnout deset milionů korun. Tuto částku je město schopno pokrýt ze svého rozpočtu, i kdyby dotaci nezískalo. Její přidělení bude mít největší vliv na vybudování parkoviště pro osobní automobily v místě nádražního komplexu. Tato část by v případě neúspěchu žádosti byla odložena na později. Jinak je dokončení veškeré výstavby a přestavby plánováno na druhou polovinu roku 2017. Podle starosty Rychnova Jana Skořepy bude ideální vše stihnout ještě před vydáním nových jízdních řádů.

Jak jsme již dříve v Deníku informovali, hlavním impulsem pro přesun bylo jednání soukromých vlastníků stávajícího nádraží, firmy ČSAD, spadající pod skupinu ICOM transport. Ti v lednu minulého roku vypověděli smlouvu o užívání dalšímu soukromému dopravci a navýšili poplatek za vjezd autobusu z deseti na devadesát devět korun. Následně firma médiím jakékoli zvyšování poplatků popřela a počínání zástupců města Rychnov nad Kněžnou označila za nesmyslné. Starosta města Jan Skořepa k tomu Deníku řekl: „Projekt nového dopravního terminálu ve vlastnictví města vznikl z důvodu ochrany veřejných rozpočtů. Jednali jsme tak i na doporučení Královéhradeckého kraje, jenž je garantem meziměstské dopravy. Nařčení z toho, že o zvýšení poplatků pro vjezd autobusů na současné nádraží lžeme a že celý nápad má úplně jiný, politický důvod, je absurdní. Právě teď mám před sebou kopii zmíněné výpovědi, kde je nová výše poplatků tučně zvýrazněna. Podepsán je ředitel společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí, Radek Kuběnka." Kuběnka se redaktorům Deníku odmítl k problematice vyjádřit. Město počítá s novým terminálem v Nádražní ulici, současně se chystá vybudovat i autobusové zastávky u hlavní silnice vedoucí kolem současného nádraží. Ty by pak byly uvedené jako oficiální stanoviště autobusové dopravy. V takovém případě ztratí dosavadní nádraží smysl a budoucnost pozemků ve vlastnictví ČSAD bude nejasná.

(jan)