Co si myslí?Vlasta Nováčková, důchodkyně:
„Vyhovuje mi, že je stávající nádraží v centru města a nemusím chodit nikam daleko. K vlaku je to pro mě hrozně dlouhá trasa. Pokud by ale autobus pokaždé zastavoval i u Lidlu, jak město slibuje, asi by mi tato změna nejspíš nevadila."

Zdena Kopecká, cestující:
„Jak se dostanu do nemocnice? Vždyť postavit „autobusák" v Nádražní ulici snad může pomoci jen těm, kteří nakupují v Kauflandu."

Petr Nosek, cestující:
„Změna mi nevadí, pokud město ušetří a autobusy budou zajíždět, kam mají. Je ale trochu škoda, že město bude mít dvě takové plochy."

Na autobus by mohli lidé čekat na vlakovém nádraží, zastávky mají totiž vyrůst v Nádražní ulici podélně kolem železniční stanice.
Cestující se však obávají přesunu nádraží z centra. „Jak se dostanu například do nemocnice? Vždyť postavit „autobusák" v Nádražní ulici snad může pomoci jen těm, kteří nakupují v Kauflandu," naráží Zdena Kopecká, která pravidelně jezdí autobusem, na fakt, že by vozidla stavěla u místního supermarketu – poměrně daleko od náměstí i nemocnice.

Pokud k přesunu nádraží dojde, město chce vyjít lidem vstříc. Zastávky by měly vyrůst také u obchodu Lidl, kde se nyní nádraží nachází. „První zastávka ve směru na Solnici má stát před Lidlem v již stávajícím odstavném pruhu a naproti ve směru na Vamberk by lidé nastupovali u světelného přechodu," vysvětlila místostarotka Jana Drejslová.

Lidé by tak mohli na autobus čekat takřka na stejném místě jako doposud. O těchto nových autobusových stanovištích město jedná v současné době s Ředitelstvím silnic a dálnic.

Rychnov chce zastávky přemístit kvůli financím, stávající nádraží totiž nestojí na pozemku města, ale firmy ČSAD, která požaduje za jednotlivé vjezdy cizích dopravců poplatek, který hodlá výrazně zdražit – z deseti korun téměř na stovku.
Starosta města Jan Skořepa uvedl, že ze 400 spojů jich 300 zajíždí právě k vlakovému nádraží, což byl také jeden z důvodů, proč zvolit právě tuto lokalitu. Pozemky tu navíc patří právě Rychnovu a Českým drahám.

Zatím však není jasné, zda se bude nové autobusové nádraží stavět.
„V současné době se o této změně stále jedná. Pokud ale vše dopadne dobře, mohlo by se se stavebními úpravami začít již v příštím roce," prozradila místostarostka města Jana Drejslová.

Podle ní se účet za stavební úpravy v Nádražní ulici může vyšplhat na jednotky milionů korun.
V současné době město jedná o přesunu autobusového nádraží a o případném financování s Královéhradeckým krajem, který je zároveň gestorem meziměstské autobusové dopravy.

Větší využití chce Rychnov 
zajistit i pro čekárnu

Pokud by rychnovský „autobusák" skutečně našel nové stanoviště v Nádražní ulici, radnice by ráda využila také zdejší čekárnu.

Tento objekt je ale ve vlastnictví Českých drah, s nimiž musí o případném spolupráci město jednat.

Dle slov místostarostky Rychnova nad Kněžnou Jany Drejslové by radnice chtěla, aby místo sloužilo nejen pro lidi, kteří cestují vlakem, ale i pro ty, kteří přijedou autobusem.
Budova by se tímto způsobem mohla dočkat všestranného využití.

Autobusové nádražíKvůli financím chce město přesunout stávající autobusové nádraží 
k vlakovému, kde už v současné době některé zastávky jsou, a dopravci sem ve většině případů stejně zajíždějí. Rychnovský „autobusák" totiž nestojí na pozemku města ale soukromého dopravce, ten chce za jednotlivé vjezdy ostatních autobusů tučný poplatek.

Nové nádraží se letos už zřejmě nestihne, s přesunem by chtěla radnice ale začít v příštím roce. Zda k plánovaným změnám dojde, o tom se teprve jedná s Královéhradeckým krajem.

Jenom úpravy Nádražní ulice by se měly vyšplhat na několik milionů. Město bude dále udržovat v provozu čekárnu na autobusovém nádraží, která je v jeho vlastnictví.