"Kdy dojde na šílený přejezd u nádraží? Řeší tuto oblast město, když je to v jeho katastrálním území, nebo už kraj? Každopádně teď je to poprvé, co jezdím dobrovolně rád spodem," upozorňuje například Šimon Hájek na tristní stav nerovné silnice, která je navíc děravá jak řešeto.

"Málem jsem tam nechala tlumiče, to je o kola. Člověk aby tam jel jak slimák," postěžovala si také Johana Brunová.

Stejně jako Šimon Hájek proto někteří další řidiči raději volí "objížďku" sousedním podjezdem, která sice na tom není o moc lépe, ale přece jen…

A trápení motoristů tady ještě několik měsíců potrvá. Dobrou zprávou je, že v dohlednu je oprava, a to nejen přejezdu "hrůzy".

Ve stanici Opočno pod Orlickými horami připravuje Správa železnic na roky 2022 a 2023 i práce v samotné železniční stanici, které budou součástí připravované rekonstrukce trati v úseku Týniště nad Orlicí – Opočno pod Orlickými horami.

"Opravou projde kolejiště včetně výhybek a u třetí staniční koleje také přilehlé nástupiště. Tím se zlepší podmínky pro nástup a výstup cestujících. Součástí stavby bude i oprava dvojkolejného železničního přejezdu u Podzámčí. Po provedení oprav kolejiště bude stávající elektromechanické staniční zabezpečovací zařízení nahrazeno elektronickým," sdělil mluvčí Generální ředitelství Správy železnic Dušan Gavenda.

V další fázi dojde na výpravní budovu a přilehlé zpevněné plochy. Konkrétně se tu budou opravovat a malovat prostory pro cestující, veřejné toalety a fasáda dostane nový nátěr.

"Pro opravy stanice v současné době probíhá projektová příprava, realizaci stavby předpokládáme od srpna 2022 do května 2023. U výpravní budovy se nyní definuje rozsah oprav před zadáním přípravy projektové dokumentace," dodal Dušan Gavenda.

Jak prozradila starostka Opočna Šárka Škrabalová, v rámci rekonstrukce by měla být do pořádku uvedena kromě přejezdu i příjezdová cesta k němu. Na konečné úpravě prostranství, která vtiskne opočenskému nádraží a jeho okolí přívětivější ráz, by Správa železnic měla podle dohody spolupracovat s místním architektem.