Za kulturou vyrazilo během dvanácti dní téměř osm tisíc lidí.

„Zahajovací koncert Věry Martinové dokázal, že tato dobrušská zpěvačka je stále první dámou naší country muziky. Že budeme zápasit na jízdárně s místem pro diváky, jsme tušili, ale že se to bude takřka denně opakovat, to opravdu ne, " prozradil hlavní organizátor akce Jan Tydlitát.
Prvními diváky dvaadvacátého ročníku Poláčkova léta byly děti. Herci z Městského divadla v Mostě jim předvedli pohádku Boženy Němcové Princezna se zlatou hvězdou na čele. Festival zakončilo taktéž pohádkové vystoupení, a to v podání pražských herců Divadla Hybernia. Představení Sněhová královna sklidilo u diváků opravdu úspěch.

„S hudbou Zdeňka Bartáka jsme se tu setkali již po šesté, ale tak výpravný a skvěle obsazený muzikál jízdárna ještě nezažila. Mahulena Bočanová v titulní roli byla skutečnou pohádkovou bytostí, ale takoví byli i všichni ostatní v režii Lumíra Olšovského, kteří se v přítomnosti hudebního skladatele Zdeňka Bartáka, autorů scénáře manželů Aleny a Jana Pixových i jednoho z producentů Felixe Slováčka opravdu snažili dokázat, že herectví nepovažují jen za své zaměstnání," ohlédl se za uplynulým ročníkem Jan Tydlitát.

Ve dvanácti dnech festivalu se na čtyřech scénách uskutečnilo třináct divadelních představení a dvanáct koncertů, z nichž zvlášť ten, kdy v zámecké jízdárně zněly housle geniálního Pavla Šporcla, patřil k vrcholům Poláčkova léta.

Ohlédnutí za XXII. ročníkem očima hlavního organizátora Jana Tydlitáta, který pomyslné žezlo Poláčkova léta předal na příští rok Marii Otavové, vedoucí Kultury RK.

Spontánní přijetí Divadla Antonína Dvořáka v Příbrami s hostujícím Pavlem Novým a Martinem Písaříkem doprovázelo i Noc na Karlštejně v provedení souboru Městského divadla v Brně. Ohromný úspěch mělo také vystoupení sólistů zpěváků a tanečníků téhož divadla na Studánce, kde zcela zaplněný amfiteátr tleskal skvostnému provedení hitů světových i našich muzikálů. Nebylo tomu jinak ani při Cabaretu v režii Petra Novotného a v dokonalém provedení souboru Východočeského divadla z Pardubic, který po jednodenní pauze přijel s nádherným provedením Královy řeči ve stejné režii.
Ohromný a zasloužený úspěch sklidil soubor hradeckého Klicperova divadla s Erbenovou Kyticí v režii Karla Brožka a stejně bouřlivě tleskali diváci dětskému souboru LAIK z Pardubic, který v režii Zdeňka Rumpíka bravurně a s ohromnou chutí sehrál alegorickou hru bratří Čapků Ze života hmyzu. Muži v offsidu – nejúspěšnější divadelní komedie v historii Městského divadla v Mladé Boleslavi – byla snad tím nejlepším, jak připomenout 70 let od nedobrovolné smrti rychnovského rodáka, spisovatele a humoristy Karla Poláčka.
Viktorka Žižkov měla sice stále v sále připravené náhradníky fotbalové jedenáctky Auto SAS ze Solnice, ale obstála sama.
Dětem se líbil Gulliver v zemi liliputů a už se těší za rok, až se jejich hrdina ocitne v zemi obrů. Unikátní provedení Shakespearova Hamleta na prvním nádvoří Kolowratského zámku absolventy studia muzikálového herectví v režii Jany Janěkové přineslo všem přítomným zážitek, na který se dlouho vzpomíná.
Velkému zájmu se těšily také všechny koncerty v Kolowratském zámku, v zámeckém chrámu Nejsvětější Trojice, v amfiteátru na Studánce a upřímný a dlouhotrvající potlesk zněl všude, kde se hrálo a zpívalo.

Bylo to vydařené Poláčkovo léto s výrazným vzestupem návštěvníků a bez rušivých zásahů počasí. Zimu vystřídaly vysoké teploty, ale ty naopak pomáhaly ke krásné atmosféře v místech, kde se hrálo.
A tak si myslím, že mezi těmi 7.810 diváky bylo jen málo těch, kteří by na letošní kulturní svátek nevzpomínali v dobrém, myslím, že nazrál čas připravovat ten příští ročník.

Jan Tydlitát

Jan Tydlitát na posledním představení také prozradil, že dramaturgii dalšího ročníku už „má schovanou v kapse."