Zařízení připravené zaznamenat přestupky řidičů se nově objevilo u solnické školy, na přechodu pro chodce.

„Je tam instalované úsekové měření rychlosti a detekce průjezdu na červenou. To tady nikde na okrese není,“ říká starosta Solnice Jan Hostinský.

Již od června roku 2020 měří okamžitou rychlost vozidel stacionární radar v Dobrušce. Při úsekovém měření kamery zaznamenávají vjezd a výjezd vozidla z měřeného úseku. Jako vůbec první na Rychnovsku se úsekového měření dočkala Lípa nad Orlicí ležící na frekventovaném tahu I/11. A v poslední době postupně přibyla další - v Synkově - Slemeně, Ještěticích, dále v rychnovské části Lokot, v Kvasinách a Potštejně. Ale ve všech těchto případech jde o poměrně dlouhé úseky měření.

„Měřený úsek v Solnici je poměrně krátký, takže je to skoro jako okamžité měření. Mají to třeba na Náchodsku,“ poukazuje solnický starosta.

Když se řidiči nebojí, nedodržují pravidla

Řidiči, kteří v takovém případě překročí povolenou rychlost, nemají tolik času, aby se zpomalením pokutě vyhnuli.

„Hlavně jsme reagovali na to, že tam lidi projíždějí na červenou, a samozřejmě když už někdo jede na červenou, servítky si nebere,“ vysvětluje Jan Hostinský.

„Je to nákladné, ale u té školy to dává smysl. Máme tam i službu, platíme pána, aby hlídal přechod pro chodce, samozřejmě tuto službu rušit nebudeme. Zařízení to tam bude hlídat 24 hodin, což je výhoda. Prostě řidiči, když se nebojí, nedodržují pravidla. Platí tady jenom nátlak, tak ten nátlak uděláme. V Ještěticích se to osvědčilo stoprocentně. Je to velice účinné a všichni si pochvalují, že se tam jezdí slušně,“ pochvaluje si starosta.

I když připouští, že se pořád najde někdo, kdo nezpomalí, ale situace se hodně zlepšila.

Větší úlevu přinese obchvat

Že by se tato účinná páka na řidiče do budoucna objevila i na nějakém dalším místě v Solnici, město neplánuje. Věří, že to nebude třeba.

„Protože se má příští rok začít se stavbou obchvatu. Archeologové už dělali průzkum hledačkami a teď se plánuje v nejbližších týdnech odtěžení skrývky a archeologický průzkum. Hlavní archeologické práce budou probíhat na podzim a zároveň probíhá přeložka vysokého napětí, tak se pořád v Solnici přerušují dodávky,“ přibližuje současný stav solnický starosta.

Právě vybudování obchvatu má přinést dopravou zahlcené Solnici největší úlevu. Podle posledního letáku ŘSD ke stavbě se předpokládá uvedení do provozu v roce 2026.

Obchvat Solnice

Stavba tvoří severozápadní část obchvatu města Solnice a navazuje na již realizovanou část jihozápadního obchvatu. Silnice je navržena jako dvoupruhová, směrově nerozdělená silnice I. třídy v návrhové kategorii S 11,5/80 v celkové délce 1712 m. Silnice je nově umístěna zhruba 150 m západně od města Solnice do nezastavěného území v katastrálním území Solnice v Královéhradeckém kraji. Prochází mírně zvlněnou krajinou v nadmořské výšce 325 až 335 m n. m. Komunikace vede z části v násypu a z části v zářezu. Součástí obchvatu budou čtyři mosty i protihluková stěna a vzniknou na něm také dvě okružní křižovatky. Nejdelším mostním objektem bude estakáda o čtrnácti polích umožňující mimoúrovňové převedení silniční dopravy přes místní komunikaci, řeku Bělou a její údolní nivu a místní komunikaci. /Zdroj: ŘSD/

Mohlo by vás zajímat: O hasičský unikát z roku 1931 pečuje Podorlický Veteran Car Club. Vyrazil s ním až do Holandska

Hasičský unikát z roku 1931 je v péči Podorlického Veteran Car Clubu. | Video: Deník/Jana Kotalová