Komunikace se rekonstruují hlavně v souvislosti s rozvojem průmyslové zóny.


„Je to snad tři roky nejdéle, co se tam dělal nový povrch. Byl úplně v pořádku, tak proč se proinvestuje tolik milionů do nového?“ klade si otázku občan Karel Uhlíř. Podle něho by opravu zasluhovaly spíše jiné silnice. „Nebo mosty jak vypadají,“ podotýká Uhlíř. Není sám, kdo navíc silničáře za řízení dopravy na Budíně kritizuje. Tato komunikace první třídy však patří do správy Ředitelství silnic a dálnic a do majetku státu.

O silnice druhé a třetí třídy se stará Správa a údržba silnic (SÚS) Královéhradeckého kraje. Ta v posledních letech realizovala řadu oprav. „Na horách a tímto směrem se udělalo dost akcí. Například silnice z Orlického Záhoří do Bartošovic nebo z Rychnova do Rokytnice. Těch akcí bylo poměrně hodně. Technický stav pozemních komunikací druhé a třetí třídy je ale dlouhodobě neutěšený a s ohledem na potřebu financí v podstatě není možné to zvrátit během jednoho dvou let,“ říká Petr Zima, ředitel oblasti ze SÚS Královéhradeckého kraje.

V souvislosti s rozvojem průmyslové zóny v Kvasinách je naplánována řada oprav komunikací v regionu. Již nyní se pracuje na silnici Solnice – Častolovice. Zde by se nyní řidiči měli připravit na dopravní omezení. Na řadu by poté měly přijít komunikace kolem Kvasin, například zdejší Zámecká ulice, dále to bude úsek od Solnice směrem na Skuhrov. „Jsou i další akce připravené, ale nejsou zatím finančně zajištěné. O tom se bude rozhodovat v závěru letošního roku,“ dodal Petr Zima.