Na silnicích okresu se totiž plánuje několik oprav. A někde už se stavební stroje rozjely naplno.

Projet se momentálně nedá například Českým Meziříčím, kde Královéhradecký kraj ve spolupráci s místním cukrovarem opravuje průtah obcí. Bylo to potřeba. Na silnici se nacházely stovky výmolů a děr. Práce na silnici třetí třídy by měly být hotovy do začátku září, kdy začíná v cukrovaru řepná kampaň.

Oprava je rozdělena do tří etap. V první etapě bude zcela uzavřen úsek mezi centrem obce a křižovatkou s ulicí Aloise Jiráska včetně mostu. Objízdná trasa pro autobusy a dopravní obsluhu s omezením do pěti tun povede ulicí Aloise Jiráska a Julia Fučíka s napojením na silnici ve směru od obce Mokré. Tato trasa bude obousměrná a počítá se na ní se snížením rychlosti.

Ostatní osobní doprava bude vedena od mlékárny v Opočně přes Mokré a dále na České Meziříčí. Nákladní automobily budou muset v Opočně u Jordánku odbočit na Bohuslavice a následně pojedou přes Rohenice na kruhový objezd u Královy Lhoty. Objízdné trasy pro osobní a nákladní dopravu budou platit pro všechny tři stavební etapy.

Další komplikace budou na řidiče čekat mezi Albrechticemi nad Orlicí a Borohrádkem. „Komunikace je dlouhodobě v nevyhovujícím stavu a některé mosty jsou před koncem životnosti. Královéhradecký kraj proto nechá silnici po částech opravit," prozradil Karel Janeček, druhý náměstek hejtmana a krajský radní zodpovědný za oblast dopravy. S kompletní rekonstrukcí silnice by se mělo začít na konci tohoto měsíce. Dokončeno má být v říjnu 2017. A stavební práce začnou také na druhé straně Albrechtic. Vybudovat se má přeložka silnice, která vede z Albrechtic směrem na Týniště. Pětisetmetrový úsek, který půjde záplavovým územím, vyjde až na 200 milionů korun.

Opravovat se budou také místní komunikace. Komplikace řidiče čekají například v Pekle u Vamberka, ale i jinde.
V roce 2015 se nového pláště dočkala konečně silnice z místní části Javornice, Blatiny vedoucí do Rychnova nad Kněžnou. Ta byla již ve značně havarijním stavu. Připomínala již spíše tankodrom. V témže roce se dočkala rekonstrukce i silnice z Lična do Křivic a také úsek z Voděrad do Záhornice. V Deštném v Orlických horách se v loňském roce dočkali obyvatelé dokončení rekonstrukce komunikace. Ta probíhala ve dvou etapách. Oprava silnice by nebyla možná bez dotace z Operačního programu česko-polské přeshraniční spolupráce.

Silnice je totiž důležitá z hlediska dopravní dostupnosti Orlických a Bystřických hor. Celkové náklady na obě etapy přesáhly částku 50 milionů. V druhé polovině minulého roku se také rekonstruovala silnice III/3172 mezi Čermnou nad Orlicí a Borohrádkem.

Stavět se nebude. Alespoň zatím

Častolovice – Již v létě se měla opravovovat „jednička", která prochází Častolovicemi. Proti vydanému stavebnímu povolení se však odvolala skupina místních obyvatel, kterým vadí způsob plánované rekonstrukce. Nyní může být celá oprava ohrožena. O odvolání bude rozhodovat ministerstvo dopravy, investorem je Ředitelství silnic a dálnic. Kdy a zda vůbec se začne stavět, nyní není jasné.
Další změny na silnicích, které se místním nelíbily, byly plánovány na silnici první třídy mezi Týništěm a Třebechovicemi. Cestu chtělo ŘSD rozšířit o další pruh. Stavební řízení bylo prozatím přerušeno a je možné, že ke stavbě nedojde.