Hraniční most již byl v havarijním stavu, cesta po něm byla životu nebezpečná. Podle plánu se rekonstrukce stihla před zimou, takže obec očekává, že to vzbudí zájem běžkařů.

Problémem jsou tu ale majetkoprávní vztahy na polské straně, kvůli tomu se musely stavební plány pozměnit.
Na opravu dostalo Orlické Záhoří dotaci 350 tisíc z projektu Euroregionu Glacensis.
„V tuto chvíli je most hotový, zakonzervovaný. Museli jsme ho ale hodně opravit, z polské strany už byl v havarijním stavu. Je železný, takže bylo potřeba nejprve odstranit rez, aby most dále nekorodoval. Opravila se celá konstrukce, kamenné pilíře a do pořádku se muselo dát také zábradlí," vysvětluje starosta Orlického Záhoří Vojtěch Špinler.
Při přestavbě mostu byl hlavní problém s komunikací na polské straně, s Gminou Bystrzyca Klodzka.

Ta totiž není doposud majitelem pozemku, kde most stojí. To byl jeden ze zásadních problémů.
Původně byl totiž v plánu velký projekt opravy mostu Bedřichova – Lasówka za čtyři a půl milionu. Ale kvůli doposud nevyřešenému majetkoprávnímu vyrovnání to bylo nerealizovatelné.
„Nakonec jsme se společně s chráněnou krajinnou oblastí dohodli na tom, že most dáme do pořádku i bez velkého projektu.

Místo původně plánovaného potahu asfaltem jsme zachovali štěrkovou komunikaci, snažili jsme se hlavně o to, aby byla tato cesta průjezdná. Teď je už tento průjezd zcela bezpečný, vyšlo nás to na 350 tisíc, dostali jsme ale dotaci," prozrazuje starosta Vojtěch Špinler.
Dopomůže odklonu
Most by měl být využívaný zejména pro cyklisty, turisty a v zimě také běžkaře. Hodně by to mělo dopomoci obci Trčkov, všichni se totiž dopravovali na polskou stranu právě tudy.
Díky opravenému mostu by tak mělo dojít k velkému odklonění.
Pro Trčkov by tedy mělo být velkým plusem, že cesta přes Bedřichovku bude zase využitá.
„V tuto chvíli vidím opravu jako dostačující, most je průjezdný, bytelný a zabetonovaný. Uvidíme za pár let, pokud ale nedojde k nějakému výraznému poškození přírodními vlivy, nevidím důvod proč realizovat velký projekt za několik milionů. Důležité je ale také to, jak budou cestu místní využívat," podotýká starosta.
Cyklisté nebo běžkaři pojedou sice asi po dvěstěmetrovém polském úseku, který je v soukromém vlastnictví.

Ale dle starosty Vojtěcha Špinlera je to jen opravdu malá část a neměl by s tím tedy být žádný problém.