Připravovaná silnice má navázat na část jihozápadního obchvatu, která už je hotová. "Na počátku (ve své jižní části) se obchvat napojuje na okružní křižovatku do již provozované jihozápadní části obchvatu. Silnice dále prostupuje západně od města směrem na sever stávajícím územím s převážně zemědělským využitím," uvedlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) loni v květnu.

Obchvat Solnice výrazně odlehčí centru města od kamionů, ale i osobních aut. Všechny potřebné pozemky už jsou k dispozici, stavba tak může začít příští rok. "Podařilo se vyřešit majetkové spory a už na podzim začnou archeologické průzkumy na trase budoucího obchvatu Solnice! Stavební práce by mohly začít příští rok, první řidiči se tudy projedou v roce 2025," informovalo město Solnice na svém facebooku.

Na trase obchvatu by měly být čtyři mosty. Ten nejdelší povede přes řeku Bělou a její údolní nivu, místní komunikaci a její přeložku. Předpokládaná cena stavby je téměř 420 milionů korun bez DPH.

Nová silnice v délce 1712 metrů má výrazně zlepšit životní podmínky obyvatel města, jelikož ze Solnice odvede velkou část dopravy. ŘSD očekává snížení emisí výfukových plynů a také hladiny hluku.

close Trasa obchvatu Solnice. Stavba by mohla začít už v roce 2024. info Zdroj: ŘSD zoom_in Trasa obchvatu Solnice. Stavba by mohla začít už v roce 2024.

Solnicí vede silnice I/14, která je podle ŘSD velmi vytížená i kvůli tomu, že po ní každý den projíždějí zaměstnanci automobilky v Kvasinách: "Zaměstnanci automobilky a dalších firem z blízkého okolí využívají silnici I/14 jak z přilehlých částí Královéhradeckého kraje, tak i vzdálenějších bodů (i ze sousedního Pardubického kraje)."

V současnosti se na Rychnovsku buduje obchvat Doudleb nad Orlicí. Stávající trasa silnice I/11 podle ŘSD prochází městem s prudkým stoupáním a klesáním, problémem jsou i nepřehledné křižovatky a mnoho vjezdů do objektů. Obchvat tak má vyřešit především nevyhovující dopravní situaci uvnitř města a vyvést tranzitní dopravu z Doudleb.

Aktuálně se u obchvatu Doudleb budují protihlukové stěny a připravuje se napojení na silnici I/11, k němuž by mělo dojít už letos v květnu či červnu, zprovoznění obchvatu je tedy otázkou několika měsíců. Stavba přeložky by měla stát 205 milionů korun bez DPH.