Opočno získá do svého vlastnictví i některé komunikace, které jím procházejí, a bude se o ně muset postarat a opravovat je.

Přitížit by se navíc mohlo obyvatelům ulice Na Olivě, právě sem se totiž přesune doprava. „Máme z toho obavu. Nejvíce se bojíme, že by ke stavbě druhé fáze došlo pozdě, až za několik dlouhých let. Problémy se přesunou sem a my to všechno budeme muset snášet," bojí se o klid u svého domova jeden z místních obyvatel.

Obchvat se totiž bude stavět na dvě etapy. „Investor počítá s realizací nejprve 1. etapy, příprava stavebních prací a realizace bude zahájena bezprostředně po získání stavebního povolení. Následovat by měla 2. etapa, která bude mít sice jiné zdroje financování, ale její realizace a dokončení by mělo navazovat na realizaci 1. etapy. Dokud nebude dokončena 2. etapa, bude doprava vedena po ulici Na Olivě. Jsme si velice dobře vědomi toho, že pro občany žijící v této ulici to bude dočasné zatížení a zhoršení jejich podmínek bydlení. Víme ale, že jde jen o dočasné řešení a již nyní je zadáno zpracování projektové dokumentace na chodník v ulici Na Olivě," prozradila starostka Šárka Škrabalová.

Jak šel čas?Obchvat se řeší již mnoho let.
Již na konci 80. let se začaly navrhovat první varianty, kudy by mohla plánovaná trasa obchvatu vést.
Okolo 90. let byl opočenský obchvat řešen také v územním plánu.
Kolem roku 2000 se zpracovalo územní rozhodnutí a dokumentace pro územní řízení, které bylo následně schváleno.
V roce 2006 byla zpracována dokumentace pro stavební povolení.
Poté byla několikaletá odmlka, v roce 2013 se opět stavba obchvatu začíná projednávat.
Nyní byla podána žádost o stavební povolení.
Vykupují se pozemky a jedná se s jejich vlastníky.
První etapa by se mohla stavět již příští podzim či na jaře 2017

Podle jejích slov vedení města také řeší, jakým způsobem se postará o komunikace, které zřejmě získá do svého vlastnictví.

Kromě toho se město zabývá i dalšími otázkami. „Na odbor dopravy Městského úřadu Dobruška byla podána žádost o stavební povolení na celou stavbu obchvatu (1. i 2. etapu). Čeká nás ještě dlouhá cesta k tomu, než se naše město zbaví zátěže hlavně těžkou nákladní dopravou, která nám nejen znepříjemňuje život svými exhalacemi a hlukem, ale ohrožuje i naši bezpečnost," doplnila Škrabalová. Důležitou jistotou pro obyvatele Opočna je fakt, že investor zaplatí a postaví také mimoúrovňové křížení cyklostezky. Místní lidé totiž poukazovali na fakt, že by toto místo mohlo být nebezpečné,

„Sama jsem toto místo obchvatu vnímala jako rizikové a jsem velmi ráda, že se Královéhradecký kraj rozhodl, i na základě žádosti rady města a tlaku veřejnosti, zahrnout tuto stavbu do svých investic. Toto rozhodnutí znamená, že ze svého rozpočtu zainvestuje celou stavbu lávky nad obchvatem," popsala starostka Opočna Šárka Škrabalová.

Lávka se bude stavět tak, aby ji mohli využívat jak cyklisté, tak chodci. Město se také s Královéhradeckým krajem dohodlo na prodloužení protihlukových zábran do oblasti od hřbitova až k cyklostezce.