VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat bude nejdříve za pět let. Město má preferovanou variantu

Kostelec nad Orlicí - Dlouho diskutovaný obchvat silnice I/11 v Kostelci nad Orlicí má již jasnější obrysy. Vedení města prosazuje variantu, která znamená vyvedení obchvatu od Častolovic více na sever a jeho napojení zpět na frekventovaný tah přes prostor cihelny.

10.1.2018
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník / Mašínová Lucie

Město má v nejbližších týdnech předložit preferovanou variantu Ředitelství silnic a dálnic. „Bezprostředně po obdržení vyhledávací studie na přeložku silnice I/11 zpracované městem Kostelec nad Orlicí bude ze strany ŘSD zadáno zpracování ekonomického posouzení efektivnosti stavby,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová s tím, že stát by měl navrženou variantu obchvatu posoudit ještě do začátku letošního léta. „Na základě výstupů bude následně rozhodnuto o výsledné variantě trasy přeložky silnice I/11,“ dodala Ledvinová.

Ve hře je již řadu let několik možných variant odvedení tranzitní dopravy z města. K celé záležitosti v srpnu uplynulého roku vznikla pod patronátem pražské společnosti Sudop vyhledávací studie. Ta zohlednila tři možné scénáře budoucího odklonění dopravy z centra města. Všechny z dopravních alternativ počítají s napojením obchvatu na západní straně za častolovickou železniční zastávkou.

Původní varianta počítá s menším obloukem, který by severně obkroužil Kostelec a zpět na silnici I/11 by se napojil u bývalých kasáren. Druhá z variant znamená vyvedení obchvatu více na sever. Ten by pak na západní straně kopíroval železniční trať ve směru na Rychnov nad Kněžnou a obloukem na východní straně Kostelce vyústil u bývalých kasáren jako původní varianta. Ovšem ani tato varianta s pracovním názvem V2 u vedení města přílišné sympatie nevzbudila.

Na stole tedy leží varianta třetí, jež by obdobně jako druhá z variant u Častolovic kopírovala železniční trať k říčce Kněžná. Trasa obchvatu by však pokračovala větším obloukem za Štědrým potokem přes současný dobývací prostor cihelny. Podle vedení města by tato varianta znamenala oddálení budoucí silnice od zastavěného území města. „Zahájení stavby předpokládáme nejdříve v roce 2023, přičemž termín se bude nadále upřesňovat v závislosti na průběhu investiční a majetkoprávní přípravy,“ řekla Nina Ledvinová, která zároveň poznamenala, že pokud dojde k realizaci městem preferované varianty obchvatu, bude nutná změna Zásad územního rozvoje kraje a v neposlední řadě i územního plánu města samotného.

Autor: Pavel Nedbal

10.1.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Petr Koukal.

Komentář Jiřího Fejgla: Malý velký muž

Ilustrační foto.

Semechničtí se radují z prvních letošních bodů

Resuscitovali pět lidí se srdeční zástavou, třikrát neúspěšně

Královéhradecko - Pět srdečních zástav během necelých tří hodin řešili zdravotničtí záchranáři v Královéhradeckém kraji. Tři z toho vznikly při odklízení sněhu.

Oslabené „fialky“ vybojovaly v krajském derby remízu

Dobré - Doberské extraligové stolní tenistky se musely obejít bez jedničky Zdeny Blaškové.

Šerpové táhli zásoby na Sněžku, nejlepší byl flétnista

Královéhradecko, Pec pod Sněžkou /FOTO/ - Petr Mazal, pedagog z poličské hudebky, kde učí děti hrát na flétnu, se vydrápal ve sněhu a mrazu s třiceti kily na zádech z Pece pod Sněžkou na nejvyšší český vrchol za pouhých 70 minut.

Divocí koně přiklušou do východních Čech

Královéhradecko - Divocí koně se budou od soboty prohánět po pastvinách na okraji Hradce Králové a Josefova. Býložravci najdou nový domov v hradecké přírodní památce Na Plachtě a Ptačím parku Josefovské louky.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>