Slevy, akce a výprodeje – známá kouzelná slůvka, kterými se obchodníci po Novém roce tradičně předhání a lákají zákazníky.

Přestože lidé investovali nemalé peníze do vánočních dárků, novoroční akční nabídky si většinou nenechají ujít. Mnozí s nimi dokonce počítali a vyčkávali na příhodnější ceny. Slevy se nyní týkají především sezonního zboží – zimního oblečení, obuvi a sportovních potřeb, dále pak domácí elektroniky, počítačů, mobilů a v neposlední řadě také hraček a kosmetiky.

Zajímavé ceny nabízí například jeden z rychnovských prodejců sportovního zboží. „Zlevnili jsme zimní oblečení, především bundy, kalhoty a boty, jedná se o loňské modely. Co se týká sportovních potřeb, do výprodeje jsou již zařazeny například lyže. Oblíbené akce a slevy máme však i v průběhu celého roku,“ prozradil vedoucí prodejny v Rychnově nad Kněžnou Pavel Kunc. „Nakoupily jsme s dcerou spoustu oblečení z loňské kolekce ve WM fashion, takže jsme spokojené. Na slevy si většinou počkáme a utratíme peníze od Ježíška,“ potvrdila zájem o výprodej například Petra Janatková.

Že výhodné nákupy nalákají nejednoho zákazníka vědí také v Tescu. Slevy obchodního řetězce Tesco Stores v Rychnově nad Kněžnou dosahují až 70 procent a potrvají podle stavu zásob do 15. ledna. „Povánoční slevy využívají nejen zákazníci, kterým záleží na co nejnižší ceně, ale i ti, kteří pod stromečkem našli peníze nebo dárkové poukázky. Právě ty může obdarovaný nejvýhodněji využít v období povánočních slev,“ informoval Michal Štádler, ředitel marketingu Tesco. Zákazníci se však nemusí obávat přeplněných obchodů a nekonečných front. Dle jednoho z pracovníků rychnovského Tesca se lidé v průběhu prvních lednových dnů zatím do novoročních nákupů nehrnou.

Na nákupy raději s kalkulačkou

Pro jistotu je však dobré si výši uváděné slevy přímo na místě přepočítat, aby nedošlo k situaci, kdy kupující až po příchodu domů zjistí, že cena zakoupeného zboží neodpovídá lákavým číslům na akčních cedulkách. V některých obchodech mohou být připraveny i různé fígle. Může se stát, že původní částka, za kterou se zboží prodávalo před několika dny, obchodník navýší, aby vzbudil zdání, že je sleva vyšší, než je tomu ve skutečnosti.
Důkladná kontrola je vhodná také u pokladny. Často totiž zákazník za zlevněné zboží utratí v konečné fázi mnohem více peněz.