„Bohužel letos na 24. prosince jsme nemohli létat, protože předpověď počasí hlásila nevhodné podmínky, nicméně chystáme se na to o Silvestru,“ plánuje Lesák, který nepromarní ani jeden letový den a s partou padáčkářů z Rychnova a okolí vyráží na kopec, ze kterého se dá letět a často i odletět vždy, když může. Jeho létající kamarádi, kteří mají více zkušeností, protože létají deset let a více, dokážou uletět i dvousetkilometrovou vzdálenost. K takovým patří podle slov Jiřího Lesáka bratři Jan a Jaroslav Kupkovi z Albrechtic, Pavel Resch z Rychnova nebo Jiří Fenig ze Záměle.
„Můj stroj - tříkolka pro motorový paragliding se jmenuje MPG 03 a je to spíš veterán, který se vyráběl jenom v malém počtu kusů v Agrostavu Vysoké Mýto,“ řekl Lesák. „Tříkolku pohání upravený motor ze známého automobilu trabant. Pořizovací cena tohoto stroje se pohybuje cirka kolem 30 tisíc korun. Je to asi nejlacinější stroj, který se dá sehnat a vynese člověka do vzduchu. Pak jsou už jenom stroje, které se prodávají mnohem dráž. Například kamarád z Rychnova si pořídil dvoumístnou tříkolku -airchoper s leteckým motorem Rotax a její cena? bezmála 400 tisíc korun,“ popisuje Lesák, co tento sport obnáší. Nelze taky zapomenout na padák - padákový kluzák, bez kterého se tříkolka do vzduchu nedostane.
„Používáme padáky našeho kamaráda lítače a hlavně výrobce padáků Radka Šimoníka -firma Axispara. Lepší padáky nikdo nešije, i když Česko je velmoc na výrobu padáků. Nákup nového padákového kluzáku se pohybuje kolem 45 tisíc korun. Létání s takovým motorovým zařízením je pro mě spíš doplňkem, když je špatné počasí nebo nefouká vítr. Více nalétám na bezmotoru, to znamená, že někam vyjedeme jenom s padákem a sedačkou, třeba do Černé Hory v Krkonoších, kde je startovací rampa a zázemí pro paraglidisty. Tam se létá s pomocí termických stoupavých proudů a dají se letět i dlouhé přelety,“ uzavřel vyprávění o své vášni pro létání Jiří Lesák.