V soutěži vynikla s jedním z dobře fungujících produktů Aktivní pobyty na Orlicko – Třebovsku. Při oslovení odborné poroty hodně pomohly nevšední cyklo@in-line stezky v přírodním parku Tiché Orlice, unikátní dopravní systém firmy Audis Bus Rychnov nad Kněžnou, Muzeum řemesel v Letohradě a systém certifikace výrobků Orlických hor. Velkou roli hrála partnerská spolupráce, dlouholeté zkušenosti a nadšení hlavních aktérů.

Co je nového?

Destinační společnost připravila koncepci a podala žádosti o dotaci do Evropských fondů na 3 velké projekty. Dva z nich z programu česko - polské spolupráce byly vybrány k podpoře, na rozhodnutí u třetího – stěžejního projektu marketingové kampaně do roku 2012 se teprve čeká. „Členská základna 16 svazků obcí a měst a 5 soukromých subjektů je připravena projekty spolufinancovat, bez dotací si však na velkou kampaň netroufáme. Nyní pracujeme na podrobné marketingové strategii, která nám ukáže, které produkty a marketingové nástroje budou pro nás ty nejefektivnější. K tomu stíháme prezentaci na veletrzích cestovního ruchu, spolupráci s informačními centry, s Audis Busem rozjíždíme produkt pro handicapované a velké věci se dějí v Orlickém cyklo&in-line království,“ říká Petra Šutová, ředitelka destinační společnosti.

Vznikl také nový propagační prvek – královská družina. Ta poprvé vystoupila letos na veletrhu Regiontour v Brně, kde se královna Renata se svojí družinou přivítala s králem Rostislavem (Vondruškou) a s Rampušákem a Kačenkou – vládci Orlických hor.

Užijí si taškařice

Orlická královská družina má letos nabitý program. Jednak se zúčastní série oslav 10 let Regionu Orlicko – Třebovsko, hlavně však bude o některých víkendech projíždět cyklostezky a na odpočívadlech s bufety a dětskými prolézačkami bude pořádat nenáročné soutěže pro děti i dospělé se sladkými a dalšími královskými odměnami. „Při troše štěstí nebo cíleně, budete-li sledovat web, tak můžete na orlických stezkách potkat královnu, prince, šaška, komořího, páže a draka. V sobotu 26. června pak uspořádáme sportovně – zábavní akci Orlické cyklo&in-line klání. A tyhle všechny taškařice si prostě užijeme,“ láká turisty Renata Šedová, manažerka produktu Orlické cyklo&in-line království.

Jaroslav Zedník ze správní rady destinační společnosti však doplňuje: „Nechceme usnout na vavřínech. Tohle všechno je výborný začátek, ale abychom byli přímo s in-line produktem konkurenceschopným regionem v rámci Střední Evropy, máme ještě co zlepšovat.
Cyklostezky je třeba lépe propojit se sousedními regiony, doplnit, dodělat průjezdy městy a podobně. Investice samosprávy do infrastruktury tohoto typu vidím jak jedny z nejefektivnějších. Užijí si je po celý rok jak místní lidé, tak návštěvníci, kteří zde utratí peníze. A podnikatelé, věřím, doplní vše perfektními službami.“ (zr)