Trať hojně využívají lidé, kteří jezdí z okresního města do krajského za prací nebo do školy. Samozřejmě je velmi důležitá i z hlediska ryze obchodního pro nákladní dopravu, která směřuje z kvasinské automobilky.

Rekonstrukce probíhá již několik měsíců také na nádraží v Týništi nad Orlicí. Dochází k celkové intenzifikaci této tratě.

Častolovice a Rychnov

„Stavba zahrnuje rekonstrukci železniční stanice v Častolovicích a také v Rychnově nad Kněžnou. Mimo obvod těchto stanic dochází k výstavbě nových traťových a přejezdových zabezpečovacích zařízení a s tím související výstavba sdělovacího zařízení a přípojek nízkého napětí," prozradil pro rychnovský zpravodaj Marek Illiaš, tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Výsledkem navrhovaných stavebních a technologických úprav je podle jeho slov snaha snížit provozní náklady, zvýšit kapacitu trati a zajistit technický soulad s normami a předpisy.

„V dotčené oblasti bude provedena náhrada dožilého technologického zařízení v železničních stanicích a na trati," popsal.

Ve stanicích Častolovice a Rychnov nad Kněžnou a na úsecích Týniště nad Orlicí Častolovice Rychnov nad Kněžnou/Kostelec nad Orlicí bude zřízeno zabezpečovací zařízení třetí kategorie.

Ve stanici Kostelec nad Orlicí, která není předmětem stavby, bude podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Marka Illiaše zapojeno zabezpečení do stávajícího zabezpečovacího zařízení.

„Ve stanicích Rychnov a Častolovice je navrženo nové staniční zabezpečovací zařízení elektronického typu ovládaného z jednotného obslužného pracoviště v Častolovicích. V Rychnově nad Kněžnou tedy dopravní kancelář za běžných okolností obsazena nebude," řekl pro zpravodaj mluvčí.

Vloni na podzim

Náklady stavby jsou vyčísleny na 367,981 milionů bez DPH. Práce by měly být dokončeny na podzim loňského roku. „Jedná se o druhou fázi projektu. Ta první již začala a představuje ji výstavba nových nástupišť v Týništi nad Orlicí, konkrétně výstavba jednoho vnějšího a dvou ostrovních nástupišť, a také budování podchodu z přednádraží až na samotné nástupiště. Rekonstruovány mají být i obě výpravní budovy. Navazovat má přednádraží s autobusovými stáními a parkovištěm," vysvětluje mluvčí.

Tím by to však rozhodně skončit nemělo. Chystá se také třetí etapa. „Plánovaná stavba zahrnuje především rekonstrukci kolejiště celé stanice Týniště pro nákladní dopravu, vyjma nyní rekonstruovaných kolejí s nástupišti pro osobní dopravu," popisuje Marek Illiáš.

Kromě úpravy stávajících staničních kolejí je nově navržena předjízdná kolej pro nákladní vlaky ve směru Hradec Králové, která spolu s úpravou konfigurace kolejiště usnadní provoz dlouhých nákladních vlaků.

Pro zvýšení kapacitních možností traťového úseku Týniště Častolovice Solnice je navržena v mezistaničním úseku také nová výhybna Rašovice.