To není fikce, ale výukový program rychnovské Základní školy Mozaika.

Běžnou výuku zde již po třetí v tomto školním roce vystřídal takzvaný projektový den, při kterém děti společně v rámci prvního a druhého stupně vypracovávají výstupy na zadané téma. ´Tentokrát jím byla různorodost způsobu života lidí na celé planetě.

Děti byly rozdělené losem do osmi skupin a celé dopoledne vyhledávaly informace o různých skupinách obyvatel světa: o Evropanech, indiánech, Asiatech či muslimech, a o tom, čím jsou specifičtí.

Po přípravě samostatně zvoleným způsobem prezentovaly děti zjištěné vědomosti, měly možnost vyrábět si rekvizity z papíru nebo si vyrobit kostým, a „svou“ skupinu obyvatel pak postupně přehrály. Posloužilo to nejen k obohacení obzorů a vědomostí, ale také k rozvoji schopnosti samostatně pracovat. V neposlední řadě se tím obveselila celá škola.

Proto bylo možné ve škole vidět žáka převlečeného za tuleně, plazícího se po imaginární kře kdesi na severním pólu, indiány kroužící kolem mladíka, představujícího totem, nebo návštěvu mezi muslimy s nabízením čaje za kvílení muezzina.

Nakonec samy děti ohodnotily projektový den jako přínosný a zábavný. Dominika Kulichová z prvního stupně tento druh výuky pochválila: „Moc mě to bavilo.“

(růž)