S počátkem nového roku došlo k podstatné změně v kvasinské pobočce automobilky Škoda Auto. Montáž roomsterů se totiž od ledna přesunula do Vrchlabí, na Rychnovsku tedy budou vyjíždět již jen modely Superb a Yeti. Potvrdil to předseda odborové organizace kvasinského závodu Libor Dvořák.

„Po uvolnění výrobních kapacit ve Vrchlabí je přesun montáže modelu Roomster krokem k optimálnímu využití výrobních kapacit v České republice. V Kvasinách bylo díky tomu možné posílit výrobní kapacitu u modelů Superb, Superb Combi a Yeti.

Stále také platí, že naše společnost hledá řešení, které zajistí dlouhodobou perspektivu závodu Škoda Auto ve Vrchlabí,“ připomněl ve zkratce důvody změny mluvčí mladoboleslavské společnosti Škoda Auto Rudolf Dreithaler.'

Ovšem že by změnou pobočka v Kvasinách výrazněji utrpěla, se nezdá. „Dochází k určitým technologickým úpravám, takže výroba vozů bude zvýšena asi o dvacet denně. Roomster se od ledna nově svařuje ve dvou směnách a nalakovaná karoserie následně míří k montáži do Vrchlabí,“ přiblížil Dvořák.

Pozitivní je, že podnik nabírá nové pracovníky. „Koncem prosince a počátkem ledna bylo přijato 128 nových kmenových zaměstnanců. Co se ostatních věcí týče, flexikonta zůstávají a nově vznikla šestá noční směna. V třísměnném provozu tedy bude o jednu víc.“

Do konce uplynulého roku se v případě potřeby chodilo pracovat i o sobotách.

Součástí aktuálního dění v závodě jsou také kolektivní vyjednávání. Některých věcí se již podařilo docílit. „Jednání o pracovní době a sociálním fondu jsou již skončená. Dosáhli jsme vylepšení podmínek pro časová konta, k tomu bylo vyrovnávací období sníženo z jednoho roku na tři měsíce. Každý měsíc zaměstnanci navrch dostanou pět set korun za každou směnu navíc, jelikož jedna noční přibyla.“

Mzdy až později

„Mimořádné prémie za loňský rok ve výši čtyř tisíc korun byly jednorázově připsány do prosincové výplaty. Došlo také k navýšení částek za pracovní výročí,“ informoval šéf odborů. Zároveň řekl, že téma mezd se bude řešit v budoucnu, vyjasňovat by se mohlo koncem března.

Vozy, které vyjedou z kvasinského závodu, případně i z toho vrchlabského či z ostatních, jsou žádané nejen v České republice, ale také v zahraničí. „Celosvětový zájem je především o vozy Superb Combi a Yeti. Největší odbyt bývá v západní Evropě, například v Německu, ovšem také východní trhy již stoupají. Velký nárůst zaznamenáváme například v Číně,“ sdělil Dvořák.

To potvrzují také slova mluvčího Dreithalera. „Mezi největší odbytiště patří státy západní Evropy, nárůst zájmu zákazníků o vozy Škoda však hlásí také trhy střední a východní Evropy. Na domácím trhu v České republice Škoda Auto dále upevnila svoji vedoucí pozici a posílila svůj tržní podíl,“ uvedl.

Potěšitelný je fakt, že dosavadní nábor zaměstnanců by nemusel být konečný. „Ve výhledu je pokračovat, ale je to závislé také na odbytu, jehož čísla jsou třeba nyní vysoká. Kapacitně jsme v současnosti v Kvasinách prakticky na maximu, ale budeme jednat dál. Tam, kde sváří roomster, bychom chtěli udělat úpravy i pro vozy Yeti, to bych viděl tak na srpen,“ doplnil Libor Dvořák. „Škoda Auto přijímá stabilně nové zaměstnance. V roce 2011 společnost vytvoří několik stovek nových pracovních míst,“ uzavřel mluvčí automobilky Rudolf Dreithaler.