„V současnosti se zajišťují odborné podklady, jakým je třeba posouzení vlivu na životní prostředí. To je první krok a nedá se odhadovat, jak dlouho bude celý proces trvat," řekl Richard Veselý z odboru životního prostředí a zemědělství na krajském úřadu. Investor zatím předpokládá realizaci mezi listopadem příštího roku a srpnem roku následujícího.

Akce má zajistit větší kapacitu, protože četnost nákladních vlaků vypravovaných z automobilového závodu v Kvasinách narůstá. Změny přinesou rovněž větší komfort pro běžné cestující.

Celá záležitost má však přirozeně dvě strany. „Vznik bezbariérových nástupišť na nádraží rozhodně vítáme. Jiná opatření už tolik ne. Množství nákladních vlaků se má asi ztrojnásobit, čehož se občané žijící podél trati obávají," řekla Jarmila Novohradská, starostka Častolovic, s tím, že doufá v to, že nárůst přepravy po železnici bude vykompenzován omezením kamionové dopravy, která je již téměř neúnosná. Obavy z častějšího průjezdu vlaků snad zmírní i plány na stavbu třímetrové protihlukové stěny, dlouhé třicet metrů.

Nejistota plyne i z toho, že práce na železničním koridoru by se mohly dotknout nové cyklostezky, která je nyní před kolaudací a záhy by její část mohla být rozebrána.

Jednotlivé tratě mezi Týništěm, Kostelcem a Rychnovem se mají dočkat nového zabezpečovacího systému a sdělovacího zařízení. To současné totiž neumožňuje automatický provoz a včasné informování cestujících.

Elektrický ohřev výhybek má zajistit bezproblémový provoz v zimních měsících. Zlepší se také osvětlení ve stanicích. Ty v Častolovicích a Rychnově by měly získat nová bezbariérová nástupiště. Zlepšit by se mělo rovněž zabezpečení většiny přejezdů.