Informaci přinesl portál Zdopravy.cz. „Správa železnic (SŽ) završila podpisem smlouvy tendr na projektanta velké modernizace tratě z Hradce Králové (mimo) do Týniště nad Orlicí (mimo). Zakázku získalo uskupení HRATÝN, které zahrnuje firmy Moravia Consult Olomouc, Valbek a Valbek SK. Vyplývá to ze smlouvy zveřejněné v registru,“ uvádí portál Zdropravy.cz.

Předpokládaná cena byla 157 milionů, smluvní cena činí 155 milionů. Výběr projektanta je dalším důležitým krokem v přípravě modernizace tratě. Ta by měla sloužit především nákladním dopravcům jako alternativa k I. koridoru.

„Hlavním cílem stavby je zdvoukolejnění tohoto úseku. To umožní zvýšení kapacity trati, která je alternativní trasou pro I. tranzitní železniční koridor. Kromě výstavby druhé koleje je předmětem projektu zejména rekonstrukce stanic Hradec Králové-Slezské Předměstí a Třebechovice pod Orebem,“ píše o připravovaném projektu Správa železnic.

Železniční přejezd u vodárenské věže.
Kolon kvůli věčně svěšeným závorám se Týniště zbaví až za pět let

Podle Interaktivní mapy Správy železnic by měla modernizace začít v roce 2026 a skončit v roce 2028. Termín se však stále posouvá, před pěti lety Deník informoval, že se zvoukolejněním trati zřejmě začne v roce 2022.

Podle portálu Zdopravy.cz zádrhelem je, že Správa železnic nedávno po zásahu ministerstva dopravy přišla o územní rozhodnutí, které v lednu 2022 vydal Krajský úřad Královéhradeckého kraje. „Odvolání k ministerstvu dopravy podalo sedm fyzických osob (většinou z Třebechovic pod Orebem) a obec Blešno. Ministerstvo jim dalo za pravdu a věc vrátilo do Hradce k novému projednání. Tvrdě přitom zkritizovalo hradecké úředníky i Správu železnic jako žadatelku,“ uvádí dopravní portál.